איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"אם עלו עלויות, ניתן להעלות מחיר בלי לדבר"

מה יעלה בגורלה של חקירת תיאום המחירים בין רשתות השיווק? • הממונה על התחרות לשעבר פרופ' דיויד גילה: "בשנים האחרונות הרשות ריככה את הגישה"


רמי לוי, הבעלים של 'רמי לוי שיווק השקמה', נחקר אתמול (ד') במשרדי רשות התחרות באור יהודה, שם נחקרו אתמול מנכ"לי 'שופרסל', 'ויקטורי', 'שטראוס', ו'דיפלומט, זאת באשר לסוגיית תיאום המחירים בין רשתות השיווק. 

פרופ' דיויד גילה, לשעבר הממונה על התחרות, שוחח עם ליאת רון ואריה מליניאק ב־103fm והגיב לדברים: "אני לא יודע מה גרם לעיתוי של החקירה הזו. אני מאמין שהיא באה בעיתוי המקצועי הנכון. זה לא סוד שבשנים האחרונות הרשות ריככה את הגישה שלה. לא שאני חושד בניגוד אינטרסים, זה פשוט עניין של אידאולוגיה. זה חשוב שהממונה הבא יהיה בעל אידאולוגיה של יותר אכיפה, החמרה או יותר אכיפה פלילית ואיסורים מוחלטים כמו שיש בחוק המזון". 

"אם עלו עלויות, ניתן להעלות מחירים בלי לדבר על כך"

"כשמתחרה מצהיר באופן פומבי על התנהגות עתידית שלו או על התנהגות שלו שהמתחרים שלו לא אומרים לדעת עליה, זו צורה שיכולה לעודד גם את המתחרים לפגוע בצרכן", הדגיש והוסיף: "אם מתחרה מודיע שהוא עומד להעלות מחירים, המתחרים יבינו את הרמז וירגישו יותר חופשי גם להעלות את המחירים וזה פוגע בצרכן. אם עלו העלויות, ניתן לעלות מחירים אבל בלי לדבר על זה". 

בסיום דבריו, הדגיש פרופ' גילה: "בימים אלה בוחרים את הממונה הבאה. לדעתי ממונה כזה צריך למלא לפחות 3 תנאים בסיסיים: מישהו שמכיר היטב את תחום ההגבלים העסקיים, ניסיון של לפחות 5 שנים בהגבלים עסקיים ולא מישהו מחוץ לתחום, כי אחרת זה לא רציני שמישהו כזה ינהל את הרשות ויאכוף את החוק". 

עריכה: מיכל קדוש 

11/11/2021

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


למצולם אין קשר לנאמר
למצולם אין קשר לנאמר  |  צילום: אבי דישי/פלאש90
Paris