חברי הממשלה אישרו פה אחד את ההחלטה לסגירת בזן במפרץ חיפה, והארגונים הסביבתיים מחו בתגובה על היעדר לוח זמנים מסודר לפינוי והיעדר תקציב. מהן השפעותיה הלא פשוטות של ההחלטה השנויה במחלוקת? ראש עיריית חיפה עינת קליש־רותם הגיבה לדברים.
קליש-רותם הביעה דאגה גדולה לאור החלטת הממשלה: "אנו חוששים שהסכנות יגדלו ויתעצמו. אני לא מתכוונת לשתוק על העניין, כל תושבי חיפה יידעו שמכרו אותם. אנחנו מקבלים לפחות עוד שלושים שנה של מטרופולין של פטרוכימיה. לא נוותר ולא נעצור עד שלא יחלקו את הסכנות במרחב של ישראל באופן שוויוני".
היא הסבירה: "ייפסק הייצור - יתחיל ייבוא. לא ירדו הסכנות. נמל חיפה הוא נמל אחד מתוך 4 שיש במדינה שלנו. עם כל הכבוד, צריך לפזר את הסכנות האלה ואת הסיכונים האלה בצורה הוגנת בכל המרחב של המדינה שלנו. אין שום סיבה בעולם שיוציאו צרה אחת מחיפה ששילמה במשך 90 שנה מחיר מאוד כבד ויביאו אלינו צרה חדשה".
כמו כן, ראש עיריית חיפה הדגישה: "בדו"ח מבקר המדינה שיצא בשבוע שעבר נטען שכל גורמי הביטחון לא ערוכים בכלל להתמודד עם מה שקורה במפרץ חיפה. תוסיפו את זה לכך שחיפה בין הערים המאוימות מבחינה ביטחונית, ושהיא יושבת באזורים רגישים מאוד לרעידות אדמה. רק בחודש שעבר חווינו 4 רעידות אדמה באזור שלנו. חיפה לא צריכה לקחת על הכתפיים שלה את כל הצרות של המדינה".
בהמשך, התייחס לידיעה שעלתה בשבוע שעבר לכותרות, וחשפה כי לאחרונה צפו חילוקי דעות לא פשוטים בצמרת העיר חיפה באשר לפרויקט נסיעות המבחן ברכבלית: "זה לא מתקן של העירייה, אנחנו לא מנהלים אותו או מתפעלים אותו וגם לא מממנים אותו. זה החלטה של משרד התחבורה, לא החלטה של עיריית חיפה".
עריכה: עופרי גליכמן