גם הציבור החרדי סובל מיוקר המחיה המאמיר בכל רחבי הארץ, המקשה בעיקר על מציאת דירה בערים החרדיות. על פי ההערכות, ישנו ביקוש קשיח של מעל 4,000 דירות חדשות בשנה, ועמו קצב גידול משמעותי במגזר של כ־4 אחוזים. חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) וראש עיריית בני ברק לשעבר שוחח עם ליאת רון ואריה מליניאק והתייחס למשבר.
"יש אפשרות של להקים כמה ערים, אבל לפעמים אין ברירה וצריך להגדיל את הערים החרדיות", טען ח"כ אשר, והוסיף: "יש אופציה נוספת שבאה ואומרת שבאותם מקומות שלאו דווקא חרדים, ויש בהם בנייה של סדרי גודל של 15 אלף יחידות דיור, להחליט שבכל מקום כזה תבנה שכונה אחת או שתיים ותמצאו את המקום הכי פחות טוב בעיר כי אנחנו חרדים, אבל יתכננו שכונות חרדיות".
לדבריו, אחת הבעיות המרכזיות היא שמדינת ישראל אמנם מוציאה 40 אלף יחידות דיור בטענה שזה לכלל האוכלוסייה, אך זה אינו נכון. "שכונות חרדיות יש להם בריף איך מתכננים אותם, אם אין בבניינים סוכות, אם הם תלויים רק במעליות שבת, אם אין מספיק שטחי ציבור כי אצל הילדים יש יותר חרדים או כבישים, אם לא תכננת עבור הציבור החרדי הדרת אותי כמו על שולחן השרטוט".
עוד הדגיש כי "הדרישה שלנו שביעדים של המדינה צריך להיות יעד לפתור את מצוקת הדיור של כולם אבל להגדיר את היעדים לפי הציבורים - זה לא קורה. שר השיכון היה מהמפלגה שלי בתקופה של ממשלה שלא יכלה לעשות כמעט שום דבר, וגם דברים שהוא עשה, שר השיכון שבא אחריו מתוך נקמה פוליטית דיי אישית, לקח מקום שהיה אמור להיות פתרון לציבור החרדי בקריית גת, היה תכנון כבר, הפך את ההחלטה הזו ומתוך הזעקה שלנו בעניין הציעו לנו פתרון אחר והביאו לנו את כסיפה".
כמו כן, התייחס חבר הכנסת להפעלת רכבת המטרו בשבת, ותקף בחריפות: "מה שעשתה מרב מיכאלי זה בושה לאינטליגנציה של האנשים שהיא מדברת אליהם. היא רוצה לקושש קולות ובאה ומעלה נושא שכולם יודעים שלא יכול לקרות בו שום דבר. ובמקום להתעסק עם תאונות הדרכים הקשות, ולא ראיתי שום תוכנית שלה, אין תוכנית אחת שיצאה להילחם בהרג בכבישים. ומה היא עושה היום? תרגיל יחסי ציבור מהליגה הנמוכה ביותר. גם אם לא ניתן או כן ניתן זה לא יכול לקרות עכשיו".
ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: למעלה מ־70% מהציבור תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. אנו קוראים ללפיד להסיר את הווטו שקודמו בנט הטיל על הנושא ולתקן עוול של שנים. יש כאן חלון הזדמנויות היסטורי וחד פעמי ואנחנו חייבים לנצל אותו ולאפשר לרכבת הקלה לצאת לדרך גם בשבת.
עריכה: שני רומנו