איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"משרתים את הציבור ולא מוכרים כעובדי ציבור"

במשרד התחבורה מדווחים על מחסור של כ־6,000 נהגי אוטובוסים • נהג חברת 'סופרבוס' מוחמד האריש חשף את התנאים המחפירים של הנהגים ודרש שינוי מיידי


כשל חמור במשרד התחבורה: על פי ההערכות, חברות האוטובוסים נמצאות במחסור של כ־6,000 עובדים, כיצד משרד התחבורה יצליח להתגבר על המחסור? נהג חברת 'סופרבוס' מוחמד האריש, חבר ועד העובדים בעפולה הנלחם על שיפור תנאי הנהגים, שוחח עם ליאת רון ואריה מליניאק והתייחס לדברים.

בפתח השיחה הודה האריש כי "אני חושב שאם אתה רוצה להכשיר נהגים, אתה צריך לפתות אותו לעבודה, שיהיה לו משהו טוב לבוא לעבוד. אנחנו מקבלים 50 ש"ח לשעה, ברוטו. אנחנו גם כן עובדים ומשרתים את הציבור ולא מוכרים כעובדי ציבור, אנחנו נהגים של תחבורה ציבורית, משרתים את הציבור, אנחנו לא מוכרים כעובדי ציבור".

"אם מרביצים לכם לא קורה כלום", הוסיפה רון, והאריש חיזק את דבריה: "נכון, זה מסתיים במשטרה כאזרח נגד אזרח. זה לא נחשב שאזרח תקף עובד מדינה, יש לזה משמעות והרתעה גם".

על המשכורות של נהגי האוטובוסים, ביקר: "אם אתה מתאמץ ועובד 220 שעות אתה מקבל 10 נטו, למי זה מספיק? אנחנו דורשים שכר ממוצע במשק, השכר הממוצע כיום עומד על 64 ש"ח. כבוד השרה מירי רגב הבטיחה לפני כחודשיים שהיא הולכת לשפר את התנאים של הנהגים ולתת לנו 60 ש"ח לשעה, ואנחנו עכשיו יצאנו בקמפיין 60 ש"ח לשעה ואיפה את כבוד השרה? ולשפר את התנאים של כל הנהגים בתחבורה הציבורית בישראל. זה לא ייתכן, אנחנו עדיין משרתים את הציבור ולא מוכרים כעובדי ציבור".

לאור אמירותיו תהה אריה מליניאק כמה נהגים לדעתו יצטרפו במידה ויעלו את השכר ל־64 ש"ח, והאריש השיב: "אני חושב שהולך להיות במקצוע הזה מהפך. אנחנו דורשים את השכר פלוס התנאים, התנאים זה דבר חשוב, וותק".

עריכה: שני רומנו

29/03/2023

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


אוטובוס - צילום ארכיון
אוטובוס - צילום ארכיון  |  צילום: מרים אלסטר/פלאש90
Paris