מעיין וסהר עשור ז"ל, אחים בני 24 ו־17 מטבריה, נספו בשיטפון בנחל ציחור בערבה במהלך חג הפסח, זאת כשהיו בדרכם לאילת לחופשה משפחתית. אורי לב, מפקד יחידת חילוץ ערבה, סיפר על החילוצים הרבים במהלך ימי השיטפונות, והגיב על הסוף העצוב.
"אצלנו בערבה המערכת הסתיימה. שמיים כחולים והשמש זורחת", אמר לב בפתח השיחה. "ביום שני בערב היו כ־15 חילוצים ו־36 אנשים שחילצנו מהמים. מלבד האירוע של האסון שקרה".
באשר לשאלה האם היה ניתן למנוע את האסון, הבהיר: "השאלה הזו נשאלה לא פעם, שאלה מאוד מורכבת. תחזיות לגשמים ושיטפונות יש כמעט כל שבוע או שבועיים לגבי הערבה, לסגור כל שבועיים ליממה את הציר הזה ולנתק את אילת ויישובי הערבה זה אירוע מאוד מורכב".
לאור האירועים החוזרים ונשנים בערבה סביב השטפונות ומזג האוויר, תהה אריה אלדד מדוע לא מקימים מחסום שיעלה בכל פעם שיצטברו כמויות מים על הכביש. לב הודה: "מניח שזה אפשרי, זה כרוך בהשקעה של המדינה כמובן. יש שני פתרונות, אחד זה כמובן אחריות אישית - לא נכנסים לשום ערוץ זרימה, בשום פנים ואופן גם אם חושבים שהזרימה בגובה נמוך. עדיף לחכות שעתיים, נכון זה קצת לא נוח אבל זה מציל חיים".
"הדבר השני זה לשקם את כביש הערבה, לבנות אותו כמו שצריך, עם גשרים מעל ערוצי הנחלים. זה פשוט גם ימנע את תאונות הדרכים ואת כל ההרוגים בתאונת הדרכים, ביום ביום יש פה הרבה מאוד אירועים כאלה, לשקם את הכביש כמו שצרך וזה ימנע את כל האירועים בהמשך", הדגיש.
לסיום התייחס לב לביקורות המופנות כלפי המשטרה בעקבות האסון, והבהיר: "אני לא שותף. זה לא משנה אם זה בכביש 40 או 90, זה שני הצירים הראשיים שמובילים דרומה. אי אפשר לסגור, זה קרה בבת אחת, בשעה 17:30, אחרי שלא היה כלום לפני זה. חשבנו כל היום שיהיה אירוע, ואז בבת אחת כל ערוצי הנחלים פרצו לכביש".
עריכה: שני רומנו