איפה הכסף
עם ענת דוידוב

הנה באה הרכבת?

ענת דוידוב פתחה את התוכנית עם התייחסות להצהרת ראש הממשלה נתניהו על הקמת רכבת מקריית שמונה לאילת, ונזכרה בעבר


"בקרוב נוכל להגיע תוך שעתיים בלבד מתל אביב לאילת, זו בשורה גדולה שתשפיע על מדינת ישראל בצורה דרמטית" - הדובר: רה"מ בנימין נתניהו. השנה: 2012.

"תוכנית הצפון של משרד התחבורה להקים רכבת קלה בין חיפה לנצרת בעלות של 5.5 מיליארד שקלים, ולהקמת המטרונית בחיפה שתעלה כשני מיליארד שקלים - לוח הזמנים כשבע שנים, אם לא יהיו עיכובים" - הממשלה: ממשלת בנימין נתניהו. השנה: 2016.

עוד דוגמה - בליכוד מבטיחים רכבות סופר מהירות, תוכנית 'רכבת קליע' חוצת ישראל, רכבת שנעה במהירות של 300 קמ"ש, ומהווה אפילו תחליף למטוס, לא שזה מתאים לישראל, אבל נגיד... השנה: 2022 במסגרת המו"מ הקואליציוני של הליכוד בראשות בנימין נתניהו.

ואתמול, לצד השרים רגב וסמוטריץ', הציג רה"מ בנימין נתניהו בשעה טובה את התוכנית השאפתנית לחיבור המדינה לרשת רכבות מהירות מקרית שמונה ועד אילת. "אנחנו מורידים את התשתיות לנגב, מה שאנחנו מביאים היום, זו ישראל מאוחדת מדן ועד אילת", אמר.

אז כמו שאתם מבינים, המסילה היא אותה מסילה, הרכבת אותה רכבת, התשתיות אותן תשתיות. יורים, מבטיחים ומתחייבים ש"הנה באה הרכבת", בינתיים זה רק השיר. הילדים כבר התחלפו מזמן, בדיוק כמו הזקנה במסדרון. 

אגב, עוד ב־1958 הכריז שר התחבורה על הרכבת לדימונה שתחל לנוע ממש בקרוב, בהמשך תוכנן להמשיך את המסילה גם לאילת. יורים, מבטיחים ומתחייבים. לא מקיימים.

31/07/2023

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


טור אישי עם ענת דוידוב
טור אישי עם ענת דוידוב  |  צילומים: Ingram Image, 103fm
Paris