אל הניחוחות החגיגיים לרגל פתיחתה של הרכבת הקלה מצטרפים קולות צורמים של מחאה. עשרות מפגינים מחו במתחם הרכבת הקלה בתל אביב. אורי קידר, תנועת 'ישראל חופשית', הרחיב בנושא המחאה נגד אי הפעלת הרכבת בשבת.
לדבריו, "יש הרבה גופי מחאה שמעורבים בזה ואני חושב שמה שהיה היום (ד') הוא התחלה לקראת הימים הקרובים ואני חושב שחלק טוב ממה שאנחנו רואים עכשיו הוא שהסיפור הזה, כבר ברור שהוא חלק מסיפור הרבה יותר רחב. הוא לא סוגיה שעוסקת רק סביב דת ומדינה".
הוא הסביר: "כמו הרבה דברים שקורים עכשיו במרחב הציבורי, מה שמסתבר זה שיכול להיות שהתרגלנו אבל עכשיו אנחנו עוברים תהליך של חינוך מחדש וזה מצוין. בסופו של דבר העניין הוא אירוע בלתי נתפס, זאת אומרת אנשים שגרים פה בגוש דן כבר כמעט עשור סובלים מחפירות אינסופיות מתוך הבנה שיהיה קשה עכשיו והקלה אחר כך, כמו הסיסמה שהייתה להם. עכשיו אנחנו מבינים שזה לא הסיפור, מוצאי שבת זה בכלל לא קיים. בסופו של דבר אין מדינה בעולם שלא מפעילה תחבורה ציבורית במשך שבעה ימים בשבוע. הנזק למשק הישראלי הוא קרוב למיליארד שקלים בשנה, זה אירוע שאנשים לא יכולים לוותר על הרכב הפרטי שלהם, ובסופו של דבר זו פגיעה חמורה בציבור ואני דווקא מאוד שמח מזה שאומרים 'טוב, עוד כביש שלא עובד בשבת', אלא הציבור הגדול אומר 'לנו נמאס'".
עוד טען כי "כששוברים את החוזה הכי בסיסי שיש במדינת ישראל, אז גם לציבור הליברלי, שהוא מאוד גדול פה, יש מה להגיד גם על דברים חדשים. אני גם אגיד, מהחרדים אין לי שום ציפיות, אבל כשאתה מסתכל על הליכוד, שבסופו של דבר מצביעי ליכוד הם הציבור הכי מגוון שיש, הם לא אנשים קיצוניים, אבל מה שקרה עם המפלגה שלהם זה שהיא נהייתה סניף של ש"ס בואכה בן גביר".
ולבסוף, סיכם: "בשנים האחרונות בערי ישראל, ובעיקר במרכז, מפעילים עוד ועוד תחבורה ציבורית בשבת וראינו שהשמיים לא נפלו. וגם מה שראינו זה שהמפלגות הדתיות והחרדיות איכשהו מוצאות דרכי קסם להישאר בקואליציה העירונית ועושות בצדק מבחינת האינטרסים שלהם, הן מייצגות מיעוט ומבינות שאין מה לעשות - לציבור הגדול יש דרישות, הוא בסופו של דבר הרוב, והוא יקבל את מה שהוא רוצה בסוף".
עריכה: נויה חסון