ניהול, לצד הדברים הטובים הכרוכים בו, מלווה בהרבה אחריות, ודאי בתקופות מורכבות כמו מגפה או מלחמה. בפרק השביעי של 'הצ'יפסר' אירח ערן שומרון את מנכ"לית 'הולמס פלייס' קרן שתיוי, ויחד שוחחו על תפקיד הניהול, הבודד לרוב, על פתיחת חדרי הכושר במלחמה, ועל האתגרים עמם התמודדה לאורך הקריירה.
"המעבר להולמס פלייס הפתיע הרבה מאוד אנשים", תיארה קרן, "צמחתי בשוק התקשורת ובדרך כלל נשארים בתוכו. זו תעשייה גדולה. כשהציעו לי כל פעם לעבור, תהיתי מה זה ייתן לי לעבור ולעשות את אותו הדבר. כשהחלטתי לעבור לענף אחר זו החלטה אסטרטגית, מתוך הבנה ברורה שניהול זה מקצוע. ממש מהר הבנתי שיש לי את התפקיד הכי טוב בעולם, אין דבר יותר כיף מאשר להיות מנכ"לית של חברת ספורט וכושר, שאנשים נכנסים בבוקר וחושבים 'איזה כיף פה, אני בא ליהנות ולהיות בריא'. יש יתרון מאוד גדול לעבוד במקצוע הזה".
מהי הדרך להיות מנכ"ל טוב? "צריך שיטה, ולא לעבוד בשלוף", הבהירה. "מי שגדל בעולם הסלולר מקבל בית ספר טוב לניהול. הכלים שאני מביאה איתי הם התשתיות הניהוליות החשובות, בטח בעסק שצומח בצורה קיצונית. אני חושבת גם שמאוד חשובים פה יחסי אנוש ומערכת יחסים טובה עם האנשים שעובדים איתך. השכר בענף הזה לא גבוה, ואנשים צריכים לבוא לעבודה שיהיה להם כיף בה. החלופות שלהם רבות, אז אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו משאירים אותם איתנו. עדיין יש להם ערכים אחרים שגורמים להם להישאר. היכולת של ההנהלה להעביר את המסרים עד אחרון העובדים, זה נושא שמעסיק אותנו מאוד".
"התעוררנו בבוקר למלחמה, יום שבת, המועדונים פתוחים, כמובן היסטריה גדולה לא רק שלי, המועדונים מקיסריה דרומה סגורים", תיארה שתיוי את בוקר השבת השחורה, שאילץ אותה לקבל החלטות קשות. "אמרתי 'לא תהיה פה עוד קורונה, אני לא משאירה את המועדונים סגורים'. בקורונה אמרתי שחדרי כושר הם כמו קופת חולים, אי אפשר לסגור מקום שגורם לאנשים להיות בריאים. הרגשתי שזה מתעצם ב־7 באוקטובר כי אנשים היו בהיסטריה. אמרתי להנהלה שאנחנו פותחים. הם היו בהלם מעצם הרעיון, עשינו את זה בצורה עדינה. אנחנו מביאים ללקוחות שלנו מפלט".
בסיום דבריה, תיארה: "ראינו קפיצה היסטרית בנוכחות במועדונים. אי אפשר ללכת לקניון, למי יש מצב רוח ללכת למסעדה? לבוא לחדר כושר ולשחרר את המתח הזה נתן הרבה ללקוחות שלנו. זו הייתה נקודה שהרגשתי בה מאוד לבד, גם חברי ההנהלה שלי אמרו 'תני לנו כמה ימים'. נכון, היה פה אירוע גדול, אבל זה הזמן שהבנו שעלינו להיכנס אליו, אנחנו לא קולנוע, ואנחנו לא חנות בקניון. אנשים באים אלינו כדי להרגיש יותר טוב".
עריכה: מיכל קדוש