דווקא בניגוד למגמת העלייה ברווחי רשתות השיווק, רשת רמי לוי פרסמה דוחות מאכזבים. איש העסקים והבעלים של הרשת, רמי לוי, שוחח על כך עם ענת דוידוב ב-103fm.
"הרווח הגולמי שלי נמוך. מבחינתי המאזן לא מאכזב, הוא היה דווקא מצוין", אמר לוי והסביר: "הרווחנו שבעים מיליון שקל ברבעון. אותי זה משמח שאנחנו הרשת היחידה שלא ניצלה את המלחמה, ולקראת המלחמה הוזילה את הרווח הגולמי שלה יחסית לכל המחירים".
הוא פנה לכתבים הכלכליים ולכתבי הצרכנות: "כל מי שיודע לקרוא מאזנים יודע שכשהרווח הגולמי יורד – הורדת את המחירים, או שאולי השגת מחיר קצת יותר טוב לספק. דווקא בתקופת מלחמה, וכשהמצב לא הכי טוב, באנו לקראת הצרכנים שלי. אנחנו חייבים לחזק אותם".
לדבריו הצרכן יכול בפעולותיו להוריד את יוקר המחייה: "לצרכן יש כוח עצום. על קילו ענבים הוא צריך לשלם מקסימום עשרים שקל לקילו. מספיק לנו למכור הרבה ברווח קטן. יכול להיות שירקנים מוכרים יקר כי הם מוכרים קצת. האסטרטגיה שלנו היא להרוויח פחות באחוזים, אבל למכור הרבה".
לדבריו: "בסקטור הציבורי אין תחרות, ולכן הם באופן שרירותי מעלים מחירים. בענף שלנו יש גיוון רחב על המדף. אם יש מוצר יקר, אל תקנו אותו. מוצרים מקבילים זולים לא פחות טובים, לפעמים אפילו יותר טובים. אם הצרכן יקנה בצורה חכמה, הוא גם יעזור להוריד את יוקר המחייה".
לקראת סיום השיחה הבטיח לוי לציבור: "לא ננצל את התקופה, ולקראת החגים נעשה מבצעים יותר מעמיקים כדי לעזור לציבור. אנחנו לא מורידים במקום אחד ומעלים במקום אחר. אני מתחייב שהסל שלי יהיה הזול ביותר, וזה מה שנעשה".
עריכה: אחיעד לוק