ניסים משעל וגאולה אבן־סער

"באבק כבד הסכנה הכי גדולה היא אובדן התמצאות"

תא"ל (מיל') ניר נין נון, לשעבר ראש להק מסוקים, דן בסיבות התרסקות המסוק ברפיח: "יכול להיות שהייתה תקלה טכנית, שהייתה תגובה בהגאים"


חיל האוויר ספג אתמול (ד') את אחת מהמהלומות הקשות שלו מתחילת המלחמה. במהלך נחיתה של מסוק ברפיח בעת פינוי חייל המסוק התהפך וכתוצאה מכך נהרגו שני לוחמים מהיחידה המובחרת 669. תא"ל (מיל') ניר נין נון, לשעבר ראש להק מסוקים וטייס במילואים בטייסת 113, פרש את משנתו על האירוע המצער. 

"אנחנו לא יודעים מה קרה. יכול להיות שהייתה תקלה טכנית, שהייתה תגובה בהגאים, אבל באבק מאוד כבד הסכנה הכי גדולה היא אובדן התמצאות ובלילה עם אבק מאוד כבד זה הסיכון. זו המומחיות של טייסי המסוקים שלנו. הם מתאמנים המון בנחיתה באבק כבד", נין נון ניסה לפענח ולהבין את נסיבות התאונה המבצעית אבל הבהיר גם כי יש לחכות לתחקיר המבצעי. "היו מאות גיחות כאלה לרצועת עזה ב-11 חודשים", הבהיר. 

בנוגע לפרסום ב'כאן 11' אמש (ד') כי מפקד חיל האוויר אינו ידע על מסיבת הנובה עד ארבע וחצי בצהריים אמר נין נון: "ממה שאני מכיר לא כל מה שנאמר כך היה. לא שמעתי את מפקד חיל האוויר אומר את מה שפורסם בתחקיר. זה חד משמעית מפתיע. כל היום של 7 באוקטובר היה מפתיע".

12/09/2024

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


למצולם אין קשר לנאמר
למצולם אין קשר לנאמר  |  צילום: עופר צידון/פלאש90
Paris