מילואימניקים רבים מתלוננים על אתגרים בירוקרטיים שהם נתקעים בהם. יונתן מרקוביץ', מנהל אגף תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, שוחח על כך עם מיה זיו־וולף ואלי כהן.
"מתחיל המלחמה אנחנו מנסים להיות בכל מקום שצריכים אותנו. הנציב פתח מוקד שפעל 24 שעות ביממה לכלל האוכלוסייה. יצאנו לשטחי כינוס, וקיבלנו ממילואימניקים, בעניינים הקשורים למילואים, 197 תלונות, וזה לא מעט", סיפר.
לדבריו, "הנושא שקיבלנו עליו הכי הרבה תלונות זה תגמולי מילואים. אנחנו אוהבים לברר תלונה ולתקן לכלל האוכלוסייה, כאן היו כל מיני מקרים של פלונטרים ספציפיים. נכנסנו לעובי הקורה והצלחנו להתיר את הפלונטר".
עוד אמר: "אחת הבעיות במדינה, שלמרות שאנחנו עושים מאמצים, לא כולם מכירים אותנו ויודעים שיש כתובת לכל אדם שנגרם לו עוול ציבורי. נציב תלונות הציבור לא שגור על לשונם, מכירים את מבקר המדינה, אבל לא את הכובע השני שלו כנציב תלונות הציבור. כמה שיותר יידעו ויפנו אלינו שנוכל לעזור להם. יש מקרים שבםה הצלחנו לסייע למילואימניקים".
אז איך פונים?
"מאוד קל להקליד 'מבקר המדינה' במנוע החיפוש ומגיעים ישר לדף הבית. יש את מוקד החירום שלנו שמיועד לענייני מלחמה, אבל גם מי שלא, אנחנו מסבירים שם איך לפנות אלינו. המספר הוא 02-6665199, ובאתר יש גם מספר לפנות אלינו בווטסאפ, ומי שיפנה יקבל מיד לינק לטופס הגשת תלונה".