שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים שוחח עם ליאת רון בתוכנית 'איפה הכסף' ב-103fm בעקבות הזינוק ברווחי אל-על ברבעון הנוכחי - הרוח הנקי של החברה זינק ב258% והסתכם ב185 מיליון דולר.
לדבריו, "יש עלייה מאוד חריגה בשיעורי התפוסה בטיסות, אנחנו טסים בטיסות המלאות כמעט עד אפס מקום. אני חושב שב-14 החודשים האחרונים אנחנו נוהגים בהוגנות כלפי הציבור הישראלי, אנחנו מראים את גם בדוחות האלה, המחיר הממוצע עלה ב-16% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ואין פה עליות מחירים מופרזות כמו שקיים בתפיסת הציבור".
עוד הוסיף: "עשינו ונמשיך לעשות מהלכים כלפי המילואימניקים ומשרתי צה"ל בסדיר, חילקנו 18,000 כרטיסי טיסה חינם לאוכלוסייה הזו בתוך התקופה, יצאנו לפני ימים בודדים עם הטבה ארוכת טווח של ביטול בחינם וגמישות מלאה כדי להוזיל לאוכלוסיות האלו את המחירים, אנחנו מלווים את מטה משפחות החטופים ומשלחות דיפלומטיות, הרבה אוכלוסיות שצריכות בתקופה הזו את התעופה כמו חמצן כדי לקיים פעילויות חיוניות".
האם חברת אל-על היא מונופול? "עובדתית, בטח בנתיבים מסוימים אנחנו המוביל היחיד או העיקרי וזה כורח מטבע הדברים. היינו שמחים לראות את המתחרים שלנו נכנסים לקווים כמו ארה"ב כדי להוריד עומס ולתת מענה לביקוש שלא מצליח לקבל את זה דרכנו. יש היום מחסור בהיצע המושבים לארה"ב, אם ובתקווה ש'ארקיע' ו'ישראייר' יכנסו לנתיב הזה, יגדל היצע המושבים ללקוחות והבחירה שלהם תהיה באיזו חברת תעופה לטוס".
"בשבוע נורמטיבי יש 100 טיסות שבועיות בין ישראל לארה"ב, אנחנו היום מסוגלים לספק כ-50 טיסות שבועיות. אני אשמח לראות את 'ארקיע' ו'ישראייר' ואת 'יונייטד איירליינס' ו'אמריקן איירליינס' משלימות את ה-50 הטיסות השבועיות החסרות", סיכם את הנושא.
המתחרים והחברות הזרות דורשות להקל על אופן הפיצוי של נוסעים בשל איחורים וביטולים וכדו'
"אנחנו תומכים בעדכון החוק אם זה מה שיסייע ויזרז חזרה של חברות תעופה, בצד שלנו מה-7 באוקטובר ועד היום אנחנו פועלים בלוח טיסות יציב כמעט לחלוטין. קרוב ל-10 טיסות מבוטלות ומעט מאוד שינויי זמנים, תיקון החוק אינו מסייע לאל-על, הוא גם אינו פוגע לנו. אם הוא יסייע בהגדלת הפעילות בנתב"ג זה מבורך מבחינתנו", השיב.
עריכה: אליעזר בן יהודה