אלביס פרסלי שינה לנצח את פני המוזיקה, התרבות והאופנה העולמית. הוא היה הרבה מעבר לזמר - הוא היה סמל למרד, לפריצת גבולות ולטרגדיה. אלביס ייצג את רוח הנעורים של דור שלם, אך גם את המורכבות של הצלחה שהגיעה במחיר כבד.
בסדרת ההסכתים החדשה 'מלך הרוקנ'רול', נתבונן דרך שיריו הגדולים אל נקודות הציון המשמעותיות בחייו ולהבין מה הפך אותו לאייקון הגדול של המאה ה־20.
שנות ה־50 היו עשור מכונן עבור אלביס פרסלי, תקופה שבה יצא להופיע ולהתפרסם ככוכב הרוק הראשון. זו הייתה תקופה שבה הוא שינה את פני המוזיקה, הקולנוע והתרבות הפופולרית של ארה"ב.
הוא נולד ב־1935 בעיירה טופלו שבמיסיסיפי לורנון ולגלדיס פרסלי, ולא גדל בתנאים מיטביים. חוויות הילדות הקשות, כולל הטרגדיה של אובדן אחיו התאום ג'סי גארון וכניסת אביו לכלא, עיצבו את דמותו המורכבת. מגיל צעיר התחבר למוזיקה, בעיקר בזכות השפעת המוזיקה הדתית והגוספל שהושמעה בכנסייה המקומית, אשר העניקה לו תחושת חופש והתעלות, ובסופו של דבר הפכה לחלק בלתי נפרד מהופעותיו.
הגעתו לממפיס, טנסי, בגיל 13 שינתה את מהלך חייו. המפגש עם סצנת המוזיקה המקומית, המלאה בלוז, ריתם אנד בלוז והילבילי, השפיע עליו עמוקות. אלביס התחיל לאמץ את הלבוש הצבעוני והזוהר של אמני הבלוז השחורים, ובכך יצר לעצמו סגנון אישי ושונה מכולם. לבושו יוצא הדופן היה למעשה מרד במוסכמות החברתיות של התקופה, והוא שילם על כך מחיר, כשהיה דחוי ונרדף על ידי חבריו לבית הספר. אך למרות הכל, המשיך לפתח את אהבתו למוזיקה, שהייתה המפלט עבורו.
לאחר שסיים את לימודיו, אלביס לא חיכה לאירוניה של הגורל – הוא נכנס למשרדו של סם פיליפס, מנהל חברת סאן רקורדס, והקליט את שיריו הראשונים. במהרה התגלתה הכימיה המוזיקלית ביניהם, ואלביס הגיעה לתהילה מקומית עם השיר 'That's All Right'. סגנון המוזיקה החדש שנשמע היה תרכובת חדשנית של ריתם אנד בלוז, גוספל וקאנטרי, ויצר את ז'אנר ה'רוקבילי'. ההשפעה המוזיקלית של אלביס חצתה את גבולות המוזיקה גם לעולמות האופנה והתסרוקות. בכך סימל את מרד הנעורים ואת אמריקה הצעירה והחדשה.
הסיפור של אלביס לא היה רק סיפור של הצלחה מוזיקלית, אלא גם סיפור של משבר והתמודדות עם הטרגדיה. למרות שהוא זכה לפופולריות עצומה ולמעמד של כוכב רוק'נרול, הוא תמיד נותר אדם שבסיסו היה רגיש ופגיע. פופולריות זו גם הגיעה עם מחיר כבד - התקפות על סגנון המוזיקה שלו, הנענוע החפוז של הירך שהוביל לביקורת חדה מצד הציבור הדתי והשמרני שראה בתנועותיו סמל למיניות חופשית ומתירנית.
'Blue Moon Of Kentucky', 'Good Rockin’ Tonight', 'Just Because', 'You’re a Heartbreaker', 'Baby Let’s Play House', 'I Got A Woman', 'Tryin’ To Get To You' ו-'Mystery Train' היו כמה מהשירים הבולטים שהקליט באותה תקופה, על אף שבזמן אמת תחנות הרדיו בממפיס סירבו להשמיע אותם בטענה שפרסלי עושה "מוזיקה שחורה", דבר שלא היה נהוג להשמיע בחברה הגזענית של אז.
הבשורה על הנער הרזה מממפיס שמתנועע ומשגע את הבנות החלה לצבור תהודה, וההרכב של פרסלי יצא להופעות ברחבי ארצות-הברית, בהן נהג ללבוש בגדים זהובים ונעלי זמש, סטייל שאימץ ממוזיקאים שחורים בהם חזה במועדוני בלוז. בינואר 1955 הופיע פרסלי ב"לואיזיאנה היירייד", מופע מרכזי של אמני קאנטרי. מי שנכח במופע היה האמרגן הממולח "קולונל" טום פרקר, והמפגש ביניהם שינה את חיי שניהם.
פרקר, שמהר מאד הפך לאמרגנו ולמנהלו של פרסלי (עד יומו האחרון) קידם עסקה לרכישת החוזה שלו מפיליפס והעברתו לחברת התקליטים "RCA VICTOR" בסכום של 40 אלף דולר.
בראשית 1956 נכנס פרסלי לאולפן כדי להקליט את שירו הראשון בחברה החדשה. השיר "Heartbreak Hotel", זינק לראש מצעד הפזמונים האמריקאי וסיפק לפרסלי את הופעת הבכורה הטלוויזיונית שלו.
שירים נוספים שהקליט באותה עת כמו 'Hound Dog', 'I Want You, I Need You, I Love You', 'Don’t Be Cruel' ו-'All Shook Up' צעדו בראש מצעדי הפזמונים – הפכו אותו לאליל המונים, הופעותיו היו מלאות עד אפס מקום ופרסומו החל להתפשט ברחבי העולם.
הופעותיו הטלוויזיוניות, בייחוד בתכניותיהם של סטיב אלן ואד סאליבן, בהן נענע את האגן והתנועע בפראיות עוררו את חמתם של הארגונים הדתיים השמרניים ואנשי החינוך שקראו להחרימו, כינוהו בגנאי "Elvis The Pelvis" ואף גרמו לכך שבתכניתו של סטיב אלן המצלמה תצלמו מהבטן ומעלה כדי להסתיר את תנועות הרגליים שלו.
באותן שנים הפך פרסלי גם לכוכב קולנוע ושיחק בסרטים מצליחים (בהם גם שר), בראשם 'Love Me Tender', 'Jailhouse Rock' ו-'King Creole' שהציגו אותו גם כשחקן אופי. בשנת 1958 גויס פרסלי לצבא האמריקאי, וזה סימן במובן מסוים את סיום תקופת הרוקנ'רול הסוערת שלו.
פרסלי, שצבר הצלחות עולמיות בשנות ה-50, מצא את עצמו עוזב את עולם המוזיקה והקולנוע לשירות צבאי של שנתיים. במהלך הזמן הזה, הקריירה של אלביס עברה שינוי משמעותי, והתחום שבו יפעל לאחר מכן ידרוש ממנו להתמודד עם אתגרים חדשים שלא חווה קודם.
לאחר ששוחרר מהצבא בשנת 1960, אלביס לא חזר להיות אותו כוכב שהיה בשנות ה-50, אלא נכנס לעידן חדש שבו הושפע מהמוזיקה, מהקולנוע ומהתהליכים החברתיים של אותה תקופה. הקריירה שלו הייתה עדיין מצליחה, אך התקופה בה שלט בשנות ה-50 הסתיימה. אלביס פרסלי הפך לדמות שקשורה קשר הדוק להיסטוריה האמריקאית, ועם גיוסו לצבא, הוחלפה תקופת הזוהר בשלב חדש ומאתגר בחייו.
הסדרה 'מלך הרוקנ'רול' בעריכתו ובהגשתו של דודי פטימר היא הזדמנות ייחודית לגלות מחדש את אלביס - האמן והאדם - דרך שיריו, סיפוריו ותחנות חייו. הצטרפו אלינו למסע מוזיקלי, תרבותי ואישי מרגש, בדיגיטל של 103fm