מרכז מילואים 360 הוקם במהלך המלחמה, ושינה לחלוטין את האופן בו נראה הסיוע לאנשי ונשות מילואים בישראל. מה ההבדל בין המילואימניקים של חרבות ברזל לאנשי המילואים שלפני המלחמה? איך משווקים ומשנים את תדמית משרתי המילואים בזמן כה רגיש? בפרק החמישי בפודקאסט 'מילואימניקים בקהל', שוחח גיא הוכמן עם סרן (מיל') אידן, ראש צוות שיווק ודיגיטל של 'מילואים 360', ושמע איך זה נראה מבפנים.
"אני בת 30, גרה בתל אביב, אשת שיווק רגילה, עד שהגיע 7 באוקטובר", סיפרה תחילה. "התגייסתי למילואים ב־13 באוקטובר. קיבלתי טלפון מחברה שאמרה שצריך שלישים באיו"ש, וקדימה, צו 8. מצאתי את עצמי 40 יום באיו"ש ישנה במכולה, או יותר נכון לא ישנה. מעקצץ לך ללכת לארוז חבילות, ללכת לבסיסים. איפה אפשר לעזור? בייביסיטרים לנשות משרתים וכזה. ואחרי 40 הימים קראו לי למשימה שנקראת קרן הסיוע, ולימים המותג 'מילואים 360'. גאווה גדולה שאנשים מכירים ומוקירים עלינו".
בהמשך שיתפה: "בחודש הראשון קיבלנו בקשות של משרתי מילואים שאין להם תשובת בית ספר במדיניות. משרת מילואים אחד רשם לנו שהוא בהליך גירושין, אחד אחר סיפר על הקושי מול מקום העבודה. הבנו שדרוש פה משהו עמוק יותר, והתחלנו תהליך אסטרטגי סופר מעניין - מחקר, ראיונות, מיפוי גופים ועוד. כדי להבין מה הבעיות של אנשי המילואים ומה הגוף שנקים צריך לדעת לעשות. עבדנו בספרינטים, לא היה זמן. כולנו משרתי מילואים,, כל אחד מגיע מתחום ופרופסיה אחרת, והאמת שזה הרגיש שאנחנו עובדים על הפרויקט הכי משמעותי שיכול להיות".
"בנינו אופרציה, בנינו צוות, צוות שיווק שלם של מילואימניקים, והם אנשי השיווק של המלחמה הזו בראי משרתי המילואים", הסבירה. "בגדול, למילואימניקים יש המון גופים. משרד הביטחון, ביטוח לאומי, מחלקות שונות בתוך צה"ל. גם באזרחות יש הרבה גופים מסחריים שמנסים להנגיש מידע למילואימניקים. הבנו שהמילואימניק מצפה מצה"ל שידבר איתו כמו שחברת הביטוח או הבנק מדברים איתו. הסטנדרט הוא גבוה, ולא סתם. חשוב להגיד שזו עבודה של הרבה שותפים שעובדים איתנו, צוות של טאלנטים. העבודה דרשה לכתת רגליים, ולפנות לכל גוף, חברה ומפורסמים, ולבדוק עד כמה אפשר לגייס אותם למשימה ואיך הם יכולים לעבוד איתנו".
בסיום הפרק, הדגישה אידן: "זה צו השעה, זה הזמן שלנו. זה הדור שלנו. מי אם לא אנחנו? זו משימה של פעם בחיים. הזכות לעשות את מה שאנחנו יודעים גם באזרחות וגם במילואים, זה ניצחון גדול. משרתי מילואים שלא עוקבים אחרינו - בנינו מערך סושיאל מטורף מאפס. הכל אורגני. חפשו 'מילואים 360' ברשתות החברתיות ותבינו על מה אני מדברת".
אנשי ונשות מילואים? בני משפחה של מילואימניקים? יש לכם לאן לפנות. גלשו לאתר 'מרכז המילואים' או בקרו בערוצי הסושיאל של 'מילואים 360' וגלו מה מגיע לכם.
עריכה: אחיה כהן ומיכל קדוש