איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"2024 הייתה שנת המכונית החשמלית"

בועז קורפל, עיתונאי 'עולם הרכב', התייחס לשנת 2024 ששברה שיאים בגביית מיסוי רכב


בועז קורפל, עיתונאי 'עולם הרכב', שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm על כך ששנת 2024 שברה שיאים בגביית מיסוי רכב. 

לדבריו, "קודם כול הלם. אם היית שואלת את כולם בתחילת השנה מה עומד להיות, היו אומרים שזה יהיה באזור ה-200 אלף פחות או יותר, כי עדיין יש ביקוש קשיח בעיקר בשוק הליסינג, אבל זה הלך ותפח וצמח".

עוד הוסיף: "גם החברים מתימן שסגרו מיצרי באב אל-מנדב ומנעו כניסת מכוניות מהמזרח הרחוק, כמו יפן קוריאה וסין, וגם החבר ארדואן שעצר את האספקות לישראל עבור יונדאי וגם עבור טויוטה - וחרף זאת השוק הישראלי מסיים כך את השנה".

איך עקפו את ארדואן?
"מצאו דרכים יצירתיות מאוד לשנע את המכוניות במכולות, ולא רק באוניות שמביאות איתן 4,000 מכוניות בכל פעם. זה נתיב שנוצר והעלה את מחיר המכוניות בגלל עלויות השינוע. כמה מכוניות נכנסות כבר למכולה? 2-3 מכוניות? המחירים עלו וחלק מזה היצרנים ספגו", השיב.

על כניסת המכוניות החשמליות לשוק הישראלי אמר: "מה שעזר למכירת המכוניות בעיקר בסוף השנה בחודשים נובמבר-דצמבר, חודשים שבדרך כלל אנשים היו מזמינים מכוניות ומחכים לינואר לקבל מודל עלייה לכביש לשנה החדשה. זה עניין שהעלאת המיסים על המכוניות החשמליות בינואר".

בסיום השיחה הסביר: "הממוצע לשל אגרת הרישוי לחשמליות היה 500 שקלים, משרד האוצר בשנה שעברה באזור אוקטובר העלה את אגרת הרישוי בממוצע ל-2,500 שקלים. זה קורה כי מישהו צריך לשלם את המלחמה ואת אובדן ההכנסות בדלק. 2024 הייתה שנת המכונית החשמלית - מתוך 270 אלף מכוניות, 25% מהן חשמליות, מי ישלם את אובדן המיסים מהדלק?". 

06/01/2025

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


רכבים בכביש
רכבים בכביש  |  צילום: גילי יערי/פלאש90
Paris