איריס קול

"ראיתי את זה ואמרתי: 'אנחנו חייבים להגיב'"

גיא בר, יוצר תוכן בדיגיטל, סיפר על הרגע שבו החליט ליצור סרטון AI בהשתתפות סלבריטאים יהודים כתגובה לפרסומת אנטישמית של קניה ווסט בסופרבול


גיא בר הוא יוצר תוכן דיגיטלי שלצד חברו אורי בז'רנו עומד מאחורי סרטון ה-AI המציג שורה של סלבריטאים יהודים לבושים בחולצה ועליה אצבע משולשת והכיתוב 'קניה'. בשיחה עם איריס קול ב-103fm הוא סיפר מה גרם להם לצאת במחאה נגד הראפר.    

"קניה ווסט העלה פרסומת בזמן שידורי הסופרבול, שאלו השידורים הכי משמעותיים בארה"ב בשנה, לאתר שלו", הסביר תחילה והוסיף: "לפני הסופרבול האתר היה רגיל - עם מרצ'נדייז ובגדים וכן הלאה. מייד שעלתה הפרסומת הוא השאיר רק טי-שירט לבנה עם צלב קרס. אני ראיתי את זה ואמרתי 'אנחנו חייבים להגיב'".   

לאחר מכן אמר כי "הפוך לאלימות ולפרובקטיביות של קניה ווסט, ארזנו את זה באריזה אנדרסטייטמנט - אנשים בסרט לא מדברים, זה מאוד עדין, זה בשחור לבן". המשיך: "כל הדמויות הם יהודים ויהודיות מאוד מפורסמים בעולם, ומעבר לזה הם הסביבה החברתית התרבותית של ווסט".  

בר התייחס גם להתנגדות של השחקנית סקארלט ג'והנסון על רקע השימוש בדמותה. לדבריו, "אני מבין את זה לחלוטין אבל אני חושב שלקחת את השיח לעולם הטכנולוגי ולהזיז הצידה את נושא האנטישמיות זה לא מעשה מדויק". 

13/02/2025

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm

קניה ווסט
קניה ווסט  |  צילום: Matthias Nareyek/Getty Images
Paris