העולם הטכנולוגי מתקדם באופן חסר תקדים במהלך השנים האחרונות. אך כיצד מתרגמים את יתרונות הטכנולוגיה להצלחה עסקית? בפרק העשירי בפודקאסט 'טכנולוגיה חיובית' בהגשת שירי טסמן, אירחה שירי את עוזי יערי, סמנכ"ל חבילת הדיגיטל בחברת 'אלעד', ויחד שוחחו על החיבור בין טכנולוגיה לערק עסקי.
"אנחנו רואים את זה גם בישראל וגם בחו"ל היכולת למקד את הטכנולוגיה לערך העסקי של הלקוח להגיד מה אנחנו רוצים לפני שאנחנו אומרים את האיך", תיאר. "הטכנולוגיה מאפשרת לפרויקט להיות מאוד ממוקד, מהיר ויעיל, ולהביא את הערך האמיתי שהלקוח מכוון אליו. אנחנו רוצים לשבת בכיסא המנכ"ל ולהגיד למה? למה אתם ניגשים למה שאתם רוצים לעשות? לראות מה עומד מול עיניהם. כל אחד רואה שיפור, יכולת תפעולית והגדלת מכירות, אלה דברים מדידים בכסף, קל להגדיר את זה ואנחנו רוצים שהפרויקט הדיגיטלי שאנחנו עושים יהיה ביחס לערך הזה. אנחנו עוזרים להם להגדיר את זה בכלים מאוד פשוטים. ככל שיש ערך עסקי ברור יותר מדויק יותר אנחנו יודעים להגדיר פרויקט ערכי, ואז מאוד קל לעבור פרויקט בצורה פשוטה וברורה שהתוצר שלו לוקח אותו קדימה".
עוד הוסיף: "מה שמגדיר את הפרויקט זו ההצלחה של הארגון. אני מכוון הרבה יותר גבוה - אני רוצה שההצלחה שלי תהיה מחוברת להצלחה של הארגון ואז נקודת השאיפה שלנו היא יותר גבוהה יותר איכותית. כולנו מדברים בשפה הזו. מי שעושה את הפרויקטים האלו הם אנשים טכנולוגיים - מהנדסים, מתכנתים, לא אנשים שהשפה שלהם היא ביזנס. מבחינתם להצליח זה לעמוד בזמן בתקציב וביעדים הטכנולוגיים. זה מייצר שפה ארגונית אחרת, ככל שמגדירים שפה אחרת קשה להגדיר אותה אבל היא מביאה לתוצאות הרבה יותר מהותיות. היום אנחנו רצים עם זה כבר זמן הלקוחות מדברים איתנו אנחנו רוצים להוסיף לערך העסקי שהגדרנו בעבר להגדיר אותו מחדש, להגדיל אותו להרחיב אותו ואז אנחנו יודעים שהשפה כבר הוטמעה מעבר לאצלנו גם אצל הלקוחות שלנו".
"ביחס למה שאנחנו עושים המהפכה היא באזור מנהלי הפרויקטים, ברגע הם מדברים בשפה של ערך עסקי זה מעלה אותם כמה רמות גם מול הגורמים שעובדים אצל הלקוחות שלנו וגם בתצורת ניהול הפרויקט שלהם", אמר יערי בסיום דבריו. "נקודת השאיפה שלהם הרבה יותר איכותית, עשירה, משמעותית הם כבר נוגעים בדברים שלא נגעו בעבר".
עריכה: אחיה כהן ומיכל קדוש