ד''ר אסף וינר, סמנכ''ל רגולציה ומדיניות באוצר, שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm על נתוני איגוד האינטרנט הישראלי. וגם: מה הפלטפורמה הנפוצה ביותר בישראל ב-2025?
"אני חושב שאפשר להגיד שאנו משתמשים בהכל והרבה", סיפר. "אנחנו רואים תמונה שהיא יחסית אפילו חדשה בעידן של אחרי המלחמה, ראינו שינויים גדולים בשנים האחרונות. אולי איזו הוכחה שהשוק והכסף שלנו משתנים כל הזמן".
וגם: מה הפלטפורמה הנפוציה ביותר בישראל? לדבריו, "וואטסאפ היא ממש אפליקציית ברירת מחדל". הוא הוסיף כי "אם נסתכל על ההבדל המהותי מיוטיוב, טיקטוק או פייסבוק - זאת פלטפורמה שנחשבת לתקשורת אישית. היכולת שלנו להיחשף לתוכן של אחרים לא קיימת. אז גם מבחינת גיל מומלץ לשימוש, וגם מבחינת תפיסת סכנות, אנחנו רואים שוואטסאפ היא אולי תחליף לשירות ה-סמסים, ואפילו אפשר לראות את זה אם נסתכל על שירותי הממשל שלנו. היום להרבה יותר אנשים יש וואטסאפ מכתובת דוא"ל".
וינר שוחח עם ענת דוידוב גם לגבי הפלטפורמה 'X': "עד לתקופת המלחמה, 'X' הייתה עם בסיס יציב של עיתונאים, אנשי ציבור ואקדמיה, והייתה זירה לביטוי מקצועי. כולנו ראינו, גם כאן וגם בעולם, את פירוק מנגנוני הבטיחות של 'X' מבחינת תוכן, סרטוני ההסתה, 'פייק', תכנים גרפים שעברו שם, אז גם כאן, הקהילה המקצועית, וגם אנשים שמחפשים אסקפיזם, ילכו לפינטרסט או טיקטוק״.
על השוני בין הגילאים של צרכני הפלטפורמות החברתיות, אמר: "פייסבוק הופכת להיות רשת של זקנים. אנחנו רואים אותה מתחזקת בהקשרים האלה. וגם, אם נסתכל בסוף, גם מבחינת השוק וגם מבחינת הפירסום, בסוף התחרות היא בין 'מטא' ושלוחותיה: פייסבוק ואינסטגרם, שמשלימים אולי אחד את השני, מול שירותים אחרים של גוגל או של אחרות".