ורדה רזיאל ז'קונט אירחה בתוכניתה ב-103fm את חן מרקס לרגל צאת ספרו 'הצד האפל של היופי והכיעור'. הספר מביא מחקרים על תפיסת היופי והשפעתו על תחומי חיים שונים, לצד סיפורי המקרא וסיפורי חז"ל העוסקים ביופי, כיעור, אהבה ופיתוי
תחילה תיאר מרקס את מבנה הספר והסביר כיצד יופי וכיעור מפעילים אותנו ברמה הרפלקסיבית: "החלק של המין מגיע רק בחלק השלישי והרביעי של הספר. שני החלקים הראשונים עוסקים במה שקורה כשאדם יפה מאוד או מכוער מאוד נכנס לחדר, כיצד הצופים מגיבים ומופעלים. אני בוחן זאת דרך פריזמה מדעית, סוציולוגיה, מדעי המוח, אבולוציה. מתברר שאנחנו מופעלים על ידי היופי או הכיעור כמעט כמו רפלקס".
עוד הסביר עד כמה המשיכה ליופי היא מולדת וכיצד סיפורי התרבות היהודית מעצבים את הרפלקס הביולוגי: "כבר בגיל שלושה חודשים יש לנו משיכה למשהו יפה. קשה להגדיר 'מהו יפה', אבל יש רפלקס שמושך ילדים לדבר יפה, זה ביולוגי. בספר ניסיתי לבדוק איך התרבות היהודית מכסה ומשלבת את הרפלקס הזה בסיפורים שונים. התרבות מתייחסת ברצינות לשאלת היופי והכיעור, לצורה החיצונית, וליחסי המין הכרוכים בכך. בסוף הכול מתחיל ברפלקס, אני רואה אישה יפה ונמשך אליה, והתרבות מספרת לי איך לפרש את המשיכה הזאת. החכמים לוקחים את הרפלקס ועוטפים אותו בסיפור".
בנוסף, תיאר את התפיסה העתיקה שמייחסת ליופי משמעות אלוהית, ואת האופן שבו חלק מהסיפורים מחליפים אותה בחשדנות כלפי נשים: "בחלק מסיפורי חז"ל התפיסה היא שיופי הוא דבר אלוהי: מעין רסיס שמייצג את האל. איני יכול לתפוס את יופיו של האל, אבל אנשים יפים או מקומות יפים מזכירים אותו. אולם כ־30 אחוז מהסיפורים מציגים מבט שונה לחלוטין, בעיקר כשמדובר בנשים. יש סיפורים שמבטאים פחד מנשים ומתחושות שהן מעוררות, שנחשבות בעיני המספרים לדבר מסוכן".
מרקס תיאר כיצד סיפורי בראשית וחז''ל יוצרים זיקה בין האישה לבין השטן ואת משמעותה התרבותית: "חלק מסיפורי בראשית מתחיל ב'פרו ורבו', והיצר המיני מוצג ככוח חיים. אבל הרגע הזה מפחיד חלק מהחכמים, ומכאן מתפתחת תפיסה בעייתית בעיניי 'כיוון שנבראת האישה, נברא השטן עמה'. כך חוזרים למיתוס הבריאה ולחטא הראשון. בהמשך מופיעים סיפורים שבהם השטן מתחפש לאישה יפה ומפתה גם את החכמים הצדיקים ביותר. הסיפור יוצר מציאות דמיונית, אני נמשך אל אישה, אבל אומרים לי שזו לא אישה, זה השטן. אם אשכב איתה, אבגוד עם אויב האל".
עוד סיפר על תחום עבודתו, מקורות השראה ספרותיים ועל האופן שבו הוא משאיר את הקורא עם שאלות פתוחות: "אני ד"ר לספרות חז"ל ממכללת עמק יזרעאל, ויש לי פינה ברדיו בכאן תרבות. הספר 'הצד האפל של היופי והכיעור' יצא בהוצאת התחנה בעריכתו של שמואל רוזנר. קראתי את ספרה של ורדה רזיאל־ז'קונט 'סודות גלויים' שמתאר את תחושת החסר ביחסי מין ואת האופן שבו אישה מגיבה לכך. לפני ההפסקה אמרתי בחלק מסיפורי חז"ל, האישה היפה כלל אינה אישה אלא השטן הבא לפתות את הגבר. אני אוהב להשאיר את הקוראים בלי תשובות, עליהם לתת אותן לעצמם".
לסיום, הסביר כיצד נולדים רעיונות ספרותיים: "כשהשבתי לכתוב את 'למה דברים רעים קורים לאנשים רעים', דיברתי עם קולגה על בחירת שם טוב יותר. אמרתי לו בצחוק 'מה שלא נבחר, אם בר רפאלי תופיע, זה יעבוד'. גיליתי שאנחנו חושבים שיש 'יהדות' אחת, אך למעשה יש אינספור טקסטים. אני מתמחה במקרא ובחז"ל, זה המנדט שלי. כשצוללים לעולמות האלה זה כמו לעמוד בתוך סופת הוריקן. כמו בסרט על חקר סופות טורנדו, רואים פרה עפה וחושבים שזו עוד פרה, אבל זו אותה פרה. כך זיהיתי מוטיבים שחוזרים על עצמם, לא שניים שונים, אלא אחד שחוזר שוב ושוב. כך קם הסיפור".