103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

יתרונות הכוסמת הירוקה

המאזינה שאופה לחם העשוי מרכיבים מיוחדים, ביקשה להתייעץ עם ד"ר מאיה רוזמן על יתרונותיו הבריאותיים • רוזמן: "לא לשכוח שזו פחמימה"


שוחרי בריאות? הכירו את הכוסמת הירוקה. היא אומנם לא דגן ואינה מכילה גלוטן אך היא נחשבת לפחמימה. הכומת הירוקה הינה זרע פרי, מועילה לבריאות הלב וכלי הדם והיא אינה עוברת הליך קלייה בתנור אלא תהליכי ייבוש טבעיים בלבד, מה שמסייע לה לשמור על הערכים התזונתיים הגבוהים. 

המאזינה, שאורח החיים הבריא חשוב לה מאוד, ביקשה להתייעץ עם ד"ר מאיה רוזמן בנוגע למתכון לחם הכוסמת הירוקה שלה, אותו אופה בעצמה. "המצרכים הם ממש בסיסיים", סיפרה המאזינה, ופירטה: "3 כוסות כוסמת ירוקה שאני משרה במים ובעת הטחינה אני מוסיפה 2 כפות צ'יה, שגם אותן אני משרה, יחד עם כף מלח ואת כל התערבות אני משאירה להתססה למשך 36־24 שעות".

לאחר שהיא מבחינה שנוצר קרום במעלה התערובת, היא מערבבת ומוסיפה מרכיבים נוספים להשבחת הלחם. "אני מוסיפה 2 כפות שיבולת שוער, 2 כפות גרעיני חמנייה ודלעת, כף קקאו, קימל וגרגירי שום גבישי. זה יוצא מדהים, הבעיה היא שזה נחטף מהר", שיתפה.

ד"ר רוזמן הסבירה כי "כל פרוסה היא 120 קלוריות. כוסמת זו פחמימה יחסית טובה. יחסית לחיטה יש לה עדיפות מבחינת כמות הסיבים התזונתיים, איכות החלבון והוויטמינים, אבל לא בהרבה. אם את שואלת אותי אם זה עדיף מלחם חיטה מלא אז זה אותו הדבר, עם עדיפות קטנה ללחם כוסמת".

שמן זית בעוגה ללא טעם לוואי? אפשרי בהחלט

בהמשך, ביקשה המאזינה להתייעץ עם ד"ר רוזמן לגבי מתכון נוסף, והפעם - עוגת קוקוס תפוזים. "אני שמה ביצים, מייפל, מיץ תפוזים ושליש כוס שמן זית", אמרה, וד"ר רוזמן המליצה: "תנסי שמן קוקוס לטעם". בתגובה לכך, השיבה המאזינה כי "לא מרגישים את השמן זית".

"לאחר מכן אני לוקחת את כל היבשים, שיבולת שועל, קמח שקדים, קוקוס טחון ואבקת אפייה, מערבבת ושמה בתבנית אלומיניום לתנור. זה יוצא לי בסביבות ה־17 פרוסות", המשיכה המאזינה לתאר את רכיבי המתכון. 

בעקבות כך, ולאחר שהתפלאה מהמתכון הקליל, ד"ר רוזמן ציינה: "כל המרכיבים שאמרת לי מגיעים מאריזה וכתוב עליה כמה קלוריות יש. את יכולה לעשות את החישוב לבד. את יכולה לשקול כל מרכיב, לרשום על דף לעשות חישוב של הכול ולחלק למספר הכוסות. העוגה נשמעת לי מצויין. פרוסה אחת במקום נשנוש ביניים בכל תפריט, לא במקום ארוחת בוקר. אין פה שום דבר שלא טוב לכולסטרול כל עוד את לא מגזימה בכמות הפחמימות באופן כללי".

עריכה: שני רומנו 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
04/03/2022
הישארו מעודכנים

צילום אילוסטרציה: Ingram Image