103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
פרופסור רפי קרסו

השרירים מתכווצים, והכאבים עזים

האם בבואכם ליטול תרופה חדשה אתם קוראים בעיון את העלון המצורף? • אם התשובה היא 'לא' - כדאי שתתחילו


המאזינה בתיה שוחחה עם פרופסור רפי קרסו ב־103fm וסיפרה כי בכל לילה היא מתעוררת בגלל עיוותים וכאבים עזים ברגלים. "יש לי עודף באשלגן, ואני גם נוטלת מגנזיום לפני השינה ותרופות לטיפול בלחץ דם ובסוכרת". לדבריה, אפילו כשהיא אוחזת קלות בעיתון או במזלג, השרירים שלה מתכווצים.

"את מוכרחה לעבור על העלונים לצרכן שמצורפים לתרופות שאת נוטלת", השיב קרסו, והסביר כי קיים סיכוי גבוה לכך שההתכווצויות בשרירים הן תוצאה של תופעות לוואי מאחת התרופות. למרות זאת, כדאי למאזינה ללכת ולהיבדק אצל רופא. קרסו: "התכווצויות שרירים מהסוג שאת מתארת מחייבות בדיקה נוירולוגית. הנוירולוג יבדוק לך את בלוטת המגן והשרירים, בין היתר. הוא יודע מה יכול לגרום להתכווצות לא רצונית של השריר". 

האם בתיה צריכה להמשיך ליטול תוספי מגנזיום? לא בהכרח. "אם המגנזיום לא עזר לך ולא פתר את הבעיה - את יכולה לקחת אבל את יכולה גם שלא", סיכם הפרופסור. 

  

עריכה: מיכל דאבי

22/02/2019
הישארו מעודכנים

פרופסור רפי קרסו // צילום: 103fm
פרופסור רפי קרסו // צילום: 103fm  |  צילום: רמי זרנגר