רופא פרטי

על בריאות - ובריאות מינית

מהו תפקידם של ההורים, המורים ובני הזוג באשר להתחסנות כנגד נגיפי הפפילומה? • ד"ר אורנה שמחון עם המידע על אודות חשיבות ההתחסנות


בפרק השלישי של סדרת הפודקאסטים על ההתחסנות כנגד נגיפי הפפילומה, ארח פרופסור בורנשטיין את ד"ר אורנה שמחון - מנכ"לית מחוז צפון של משרד החינוך. במחוז שהיא מנהלת, נרשמים בכל שנה האחוזים הגבוהים ביותר של התחסנות בבתי הספר, בכיתות ח', כנגד נגיפי הפפילומה האנושיים – החיסון כנגד HPV.

התחסנות מוגדרת במחוז שמנהלת ד"ר אורנה שמחון, כחלק חשוב בחשיבת העתיד והתבוננות הוליסטית הכוללת אורח חיים בריא ופעיל עם דגש על איכות הסביבה. פרופסור יעקב בורנשטיין ביקש לדעת כיצד ד"ר שמחון מצליחה לשמור על ההישג של נתוני ההתחסנות בבתי הספר כנגד HPV, שנה אחרי שנה. ד"ר שמחון הסבירה על שיתוף הפעולה עם ד"ר מיכל דר, הרופאה המחוזית. בעזרתה, החיסון ניתן בבתי הספר, גם בתקופת הסגר, ומחולקים עלוני הסבר לילדים ולהורים. 

דוקטור שמחון ופרופסור בורנשטיין
ד"ר שמחון ופרופ' בורנשטיין באולפן // צילום: יניב לני/104.5fm צפון
 

בהמשך, הצטרפה לשיחה ד"ר קרן שגיב פרידגוט, רופאת ילדים במכבי שירותי בריאות. באזור מגוריה, בפרדס חנה כרכור, היא מקיימת שיחות עם הורים המהססים לתת לילדיהם חיסון. הטכניקה שלה מבוססת על הבעת אמפתיה למהססים. הרופאה מצדיקה בתחילת השיחה עם ההורים את החשש שלהם, וביחד איתם בודקת את השמועות, בוחנת מחקרים ומגיעה איתם למסקנה שהחיסונים בטוחים.

ד"ר יפעת כדן, רופאה גינקולוגית אונקולוגית ומנהלת השירות הלפרוסקופי במחלקת נשים במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, הצטרפה אף היא לשיחה. פרופ' בורנשטיין התייחס לשאלות של מי שנדבקו בנגיפי הפפילומה, לגבי בן או בת הזוג שלהם. למשל: מי מבני הזוג שלי הדביק אותי? האם בהכרח זיהום בנגיף הפפילומה אומר שבן הזוג בגד בי? האם אני צריכה לעדכן את בן הזוג שלי שנדבקתי בזיהום על ידי נגיף הפפילומה? האם צריך לשלוח אותו לבדיקה? 

ד

ד"ר שגיב (מימין) וד"ר כדן // צילומים: באדיבות המצולמות
 

בתוכנית המלאה תשמעו את התשובות והעצות של הד"ר בנושאים אלה ואחרים. בתשובותיה, הסבירה ד"ר כדן כי הנגיף מדבק מאוד ולא תמיד ניתן לאתר את המדביק. בדיון העלו המומחים את היתרון בהתחסנות שמורידה את הסיכון להישנות של הזיהומים הנגרמים על ידי הנגיף. בסיכום הדיון הסכימו המומחים שההתחסנות בבית הספר חשובה, והדרכה והסבר מאפשרים להגביר את שיעור הילדים המגיעים להתחסן.

מידע נוסף באתר 'סטופ פפילומה' -  https://stopapilloma.co.il/

 


פודקאסט זה מובא בשיתוף עם החברה הישראלית לקולפוסקופיה ופתולוגיה של צוואר הרחם.
מוגש בחסות חברת MSD וחברת גאמידור דיאגנוסטיקה כשירות לציבור.

30/10/2020

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


פרופ' יעקב בורנשטיין
פרופ' יעקב בורנשטיין  |  צילום: יניב לני/104.5fm צפון
Paris