איפה הכסף
עם ענת דוידוב

חג קניות שמח!

כל מה שרציתם לדעת על טרנד הקניות Online וגם על ההתמכרויות לקניות


ענת דוידוב שוחחה בתוכניתה 'איפה הכסף' עם ענת נתיב, סמנכ"לית 'ויזה כאל' ועם ענבר כהן, בעלת קליניקה לטיפול בהתנהגויות ממכרות לקראת חודש הקניות האינטרנטי: "כל ישראלי קנה לפחות משהו אחד ברשת בשנה האחרונה"

חודש נובמבר הפך עם השנים לחודש הקניות האינטרנטי שכולל בין היתר את יום הרווקים הבינלאומי (11.11), הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי. החנויות המקוונות ורשויות הדואר כבר מחממות מערכות לקראת אלפי החבילות שיחצו את היבשות. ענת נתיב, סמנכ"לית שיווק בוויזה סיפרה על כיצד הקניות ברשת ישפיעו על הכיס של כולנו: "אנחנו מגדירים זאת כחגי נובמבר, הישראלים מאד אוהבים לקנות, הם קונים הרבה, נתונים שמספרים על כך שכל ישראלי קנה לפחות משהו אחד ברשת בשנה האחרונה, זה השיעור הכי גדול בעולם ביחס לאוכלוסייה. בחודש הספציפי הזה אנחנו רואים גידולים בין יום הרווקים הסיני, בו מכפילים את הקניות, בלאק פריידי שהוא כ-50% והסייבר מאנדיי שהוא בערך בשיעור 30%".

עוד הוסיפה: "ישנם שלושה ענפים מובילים. הראשון הוא אופנה, השני הוא מוצרי טכנולוגיה והשלישי הוא איפור וקוסמטיקה גם באתרים ישראלים וגם באתרים בינלאומיים. חנויות אונליין הן חנויות עם מחירים נמוכים יותר, פתוחה 24/7, חווית קנייה הולכת ומשתפרת עבור הלקוח והתאמת האתרים ללקוחות נהיית יותר ויותר טובה. האתרים רואים מה מתאים לנו ולומדים אותנו עד לכי מעקב. מדובר על כרטיסים מאובטחים בלבד, הישראלים היום מרגישים בטוחים יותר לקנות ברשת ולהגן על הכרטיסים שלהם".

לשיחה הצטרפה ענבר כהן, בעלת קליניקה לטיפול בהתנהגויות ממכרות שסיפרה על ההשפעות של הקניות ברשת עלינו ועל ההתמכרות הגלובאלית למבצעים ברשת: "התנהגות ממכרת היא כל פעילות שאנחנו מתקשים להפסיק אותה והיא נדרשת 'כאן ועכשיו'. אני רואה בקליניקה שלי אנשים שיודעים שיש להם בעיית קניות, שהם יודעים שסיילים גורמים להם לרצות לקנות. כל הטיפול בכל ההתמכרויות הוא כמעט אותו דבר. התמכרות בלאק פריידי היא כשלאנשים אין את היכולת לדחות סיפוקים ונלחצים מכך שההנחה היא זמנית ושאם לא ירכשו את המוצר בהנחה הוא יפספס, כשאדם לא מצליח לקבל החלטה שקולה בזמן אמת זו הופכת להיות בעיה. הכל מתנקז להחלטות שלנו באותו רגע, ברגע שנחזיר לעצמנו את שליטה והמודעות נפתור את רוב הבעיה. בזמן אמת אדם יכול לעצור ולהגיד לעצמו מה באמת חשוב לו בחיים, אני ממליצה לשאול את עצמנו כיצד נרגיש אחרי שנרכוש את המוצר".

 

 עריכה: איתמר זיגלמן

08/11/2017

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


אילוסטרציה
אילוסטרציה  |  (צילום אילוסטרציה: ingimage)
Paris