רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
אלון גל

מה הסיפור שלי?

הסופר יפתח אשכנזי עם בקשה ספרותית במיוחד: "הוצאתי ספר חדש, איך אגיע לקהל בז'אנר לא מוכר?" אלון גל: "תבנה סיפור סביב הסיפור שלך"


המאזין יפתח אשכנזי הוא סופר שהוציא בעברו כמה ספרים.  בימים אלה הוא הוציא את הספר 'גיא בן הינום'. אשכנזי פנה לאלון גל עם בקשה ספרותית במיוחד: "יש ביקורות טובות על הספר החדש שלי אבל אני לא יודע איך להגיע לקהל חדש ושונה מהז'אנר שהכרתי עד כה".

אשכנזי סיפר שהספר המדובר יצא בהוצאת כנרת זמורה בקטגוריית ספרי מתח. בשל העובדה שספריו הקודמים לא היו מהז'אנר הזה, הוא התלבט איך עליו לאתר קהל יעד חדש. 

אלון שאל אותו איך היה מגדיר את קהל היעד של השיחה, כדי להבין למי עליו לפנות כדי להציע את הספר ולשווק אותו. הסופר השיב שבראש ובראשונה הוא צריך להגיע למוכרים בחנויות ספרים שצריך לשכנע אותם לספר, ולהמליץ עליו. אלון הציע שאם הוא יבנה פעילות מעניינת ונחמדה שאיתה תגיע לסניפים או לכנסי מנהלים אז תהיה לך דלת פתוחה. כך גם לחנויות פרטיות.

"מכיוון שזה ספר מתח הייתי לוקח את העלילה ועושה הצגה של המקרה, באופן סיפורי. אולי דרך משחק – הקהל צריך לבחור לאן תתפתח העלילה ואז תעשה דיון על ההצעה שלהם. בסוף, תקבלו את התשובה דרך קניית הספר". הוא הוסיף ואמר כי "הרעיון של מסתורין וחדרי בריחה עובד מעולה, יש לזה ביקוש. תיקח אירועים שקרו ועל זה תבנה את הגיבור. בנקודה מסוימת תעצור הכול ותגיד לקהל 'עכשיו תורכם'. זה מעורר אמפתיה".
אלון התרשם כי מדובר בספר מעניין ואף הביע עניין לרכוש אותו בעצמו: "זה ספר שכבר דרך השם המיוחד שלו אפשר להבין את המתח של העיר הירושלמית".

בנוסף, אשכנזי אמר ששיווקית הוא מעוניין להגיע לקהל שאוהב ספרי מתח אבל מדובר בקהל שמרן מכדי להגיע לסופר חדש. אלון הציע להשתמש בפלטפורמה של פייסבוק ולהגדיר את קהל היעד כחיפוש. "אפשר לעשות דף שלך בשם 'הרפתקאות גיא בן הינום', למשל, מטרת הדף להעלות סיפור לא פתור. מג'ק המרטש ועד צל של אמת. ואז כל מי שיעשה לייק לעמוד יקבל 3 פרקים בחינם. תבנה את השיווק דרך תוכן והרפתקאות ספרותיות".

09/08/2019
הישארו מעודכנים