103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
איריס קול

הסוד לחיטוב הגוף

התרגיל שנכנס מענפי הספורט ההישגי למכוני הכושר ומועדוני הבריאות והפך להיות מתרגילי המפתח בפיתוח הגוף - The squat • מאמן הכושר מורן טלר הסביר


נשים וגברים כאחד מייחלים לאגן משובח, מורם ועיקר נפוח משרירים. רבים ממדעני הספורט זורמים עם האופנה ומנסים להציע את השיטה האופטימלית להגדיל ולעצב את השריר הכל כך מדובר. הרשתות החברתיות, הקליפים המוזיקליים ואידיאל היופי מכתיבים כי אגן שרירי ונוכח היא המטרה לשמה מתאמנים בשקדנות. מאמן הכושר מורן טלר שיתף במספר עובדות על שריר האגן ונתן את האופציות לרבים שעדיין משתהים בדרך למטרה הנשגבת.

האגן הוא השריר הכי גדול בגוף סיבי השריר נעים בצורה אלכסונית, קירוב סיבי השריר אחד לשני בעצם מסמל את הכיווץ של השריר.

מתיחה וכיווץ.

על מנת לכווץ שריר מסוים חשוב לפני כן למתוח אותו, המתיחה היא לא מתיחה כמו בפילאטיס או ביוגה, אלא מתיחה של סיבי השריר לפני הכיווץ. ככל שאנחנו משתמשים ביותר הכנה (מתיחה) לתרגיל כך אנחנו ממקסמים פוטנציאל הכיווץ.

לדוגמא שאני יושב על הכיסא, פעולת הישיבה היא המתיחה של שרירי האגן, ושאני קם , אז תתרחש פעולת הכיווץ. המתיחה היא למעשה פעולת ההכנה של הגוף לכיווץ של השריר. ככל שטווח המתיחה ארוך יותר כך הכיווץ אפקטיבי יותר.

דוגמא נוספת: אני עומד, אם אשב על שרפרף קטן טווח המתיחה גדול יותר מאשר אם אשב על כיסא.

ב SQUATS ההכנה של התנועה מאוד חשובה בתרגיל וזאת בעצם המשיכה של האגן אחורה למצב של כביכול ישיבה ואז דחיפה של האגן למצב של עמידה.
טיפים יעילים ל SQUAT שנותן תוצאות:

לחשוב על מפרק הירך והאגן כמובילי התנועה ולא על הברכיים למצב של ישיבה
רבים בשלב כיווץ התרגיל שוכחים לכווץ את האגן ובכך מפספסים את הפוטנציאל שטמון בפעולה ולכן לכווץ לפחות לשתי שניות את האגן בסיום החזרה
אנשים שנלחצים מהתרגיל יכולים בבית לקחת כיסא ופשוט לשבת ולקום בלי לחשוב על SQUATS ובכך לתרגל את התנועה. כל פעולת ישיבה היא סוג של SQUATS
חשוב להנות מהתרגיל, ומי שלא נהנה יש כמובן אופציות נוספות.

אופציות נוספות לישבן מפואר.

סקווטס עם מוט על הגב לא חייב להיות האופציה היחידה, אפשר גם לקחת KETTELBALL שזה מאין כדור עם לולאה מברזל או מישקולית ולהחזיק את המשקל עם הידיים ולעשות את התנועה
משקל למתחילים הוא לא חובה, משקל הגוף יכול להיות ברמת העצימות האידיאלית עבורנו ואפשר פשוט להעלות את המספר החזרות כדי לאתגר את השריר.
גם עזרים כמו כיסא יכולים להיות פרקטיים לשלוט בתנועה ולהרגיש בטוחים, אפשר לקחת ספת אימון לדוגמא ולשבת ולקום עם או בלי משקל
עזרה מסרטונים או השראה מאנשים במכון יכולים היות מפתח להבנה של התנועה
צילום של התנועה והשוואה עם סרטון שבו התנועה הנכונה יכול לתת אור על ביצוע התרגיל ושיפור הטכניקה.

11/03/2020
הישארו מעודכנים

מורן טלר - כך תעשו סקוואט נכון
מורן טלר - כך תעשו סקוואט נכון  |  צילום באדיבות המצולם