103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
אלון גל

'שיגעון בסלון'

למאזינה עסק הקשור בהצגות ילדים • על אף שהצליחה למצוא פתרונות יצירתיים לתקופת הקורונה, היא לא יודעת כיצד לשווק את המוצר • אלון גל ייעץ לה


בתקופת החופש הגדול הורים רבים מצאו עצמם חסרי אונים אל מול ילדיהם המשוועים לתעסוקה, בשל מגבלות הקורונה והיעדר אירועי תרבות. זאת לאחר תקופה ממושכת בה מוסדות החינוך הושבתו או הותאמו למציאות החדשה שנכפתה באמצעות למידה מקוונת, ובמהלכה הילדים נאלצו להישאר בבתיהם. המאזינה שוחחה עם אלון גל על רצונה לקדם את העסק שלה - 'תיאטרון שיגעון' אשר מתאים לילדים. כיצד ייעץ לה אלון?

המאזינה סיפרה כי העסק שלה לא התחיל כשירות המגיע עד לבית הלקוח, אך תקופה הקורונה אילצה אותה לשנות את אופן הפעילות: "אני מעבירה שעות סיפור בגנים, ספריות, מתנ"סים. מאז הקורונה, ההורים לא אהבו את הרעיון שאני עוברת מגן לגן, משום שאם חלילה לי יש קורונה - אני מדביקה 20 גנים, והם נכנסים לבידוד. כרגע מצאתי לזה פתרון, אני עושה ערכת 'תיאטרון בסלון' עם תחפושות ועם אביזרים לילדים, אשר מגיעה לבית הלקוח עם שליח. ההורים הם בעצם השחקנים, תוך כדי ההצגה אנחנו יוצאים לסרטון דוגמה איך לעשות את הפעילות בבית לילדים".

היא הסבירה שלמעשה היא ממחיזה את ההצגה בסרטון, "אני מתחפשת לאבא של נמו עושה את כל הפעילות, 'נמו, בואו נשחה ביחד. מוכנים? וההורים עכשיו יחפשו את כל הילדים לחיות מים' ויוצאים ביחד לפעילות תנועה תוך כדי ההצגה. אתה לא מאמין כמה הורים מאוד רוצים פעילויות כרגע, כי אין מענה להצגות והתרבות חסרה כל כך במדינה שלנו". מזה 6 שנים היא מפעילה את העסק, לרוב מול גננות וכעת היא תוהה: "איך לשווק את המוצר הזה?"

אלון גל הקשיב לדבריה, וציין כי הוא "נותן ייעוץ לארגונים בנושא הזה, אני גאה להיות בצוות המקצועי המייעץ של רשת 'בית בכפר'. רוב ההורים לוקחים הפעלה בשביל שקט נפשי, בדיוק בשביל לא להיות דג. אבל זה פונה לילדים קטנים, אז יש בזה היגיון. למעשה, עד עכשיו שיווקת לגורם שמוכר לילדים, וכעת עלייך להגיע אל 'לקוח הקצה' בעצמך". הוא הציע לה 2 אפשרויות, אשר נכונות תמיד בשיווק – שיווק פסיבי ושיווק אקטיבי. שיווק פסיבי הסביר אלון בעזרת דוגמה, הוא כאשר בעל עסק מכין סרטון ומעלה אותו לרשתות חברתיות. כך הוא למעשה מצפה שאנשים יפנו אליו. אך לדעתו, "במקרה שלך זה לא רלוונטי. הפרסום הפך להיות מאוד בעיתי, הקשב של האנשים בפרסום כמעט לא קיים, אנשים מפוצצים במידע רב, הדעת מוסחת בשנייה". מנגד, הוא הוסיף ואמר: "אם את מכינה סרטון קצר ושולחת לתחקירנים של תוכניות הבוקר אני מבטיח שיעלו אותך כי עכשיו מחפשים אייטמים חמודים ופתרונות".

איתור מנועים

גל ייעץ למאזינה לנקוט בשיטת שיווק אקטיבית, כלומר להגיע אל משתמשי הקצה. אך ציין כי "בניגוד לשיווק פסיבי, שיווק אקטיבי מחייב הרבה יותר פעולות שיווקיות בפועל. בסוף, המטרה היא להגיע אל 3-2 אנשים שיפנו אלייך, אז אין הבדל. זה קצת עבודה, אבל זה עולה הרבה פחות. יש לך מספיק גננות שאת מכירה ומספיק משפחה וחברים, תכיני מסד נתונים ראשון. קודם כל תתמקדי במנועים, כמו הגננות שיתנו לך רשימות של הורים ואז תרשמי להם הודעה – 'אהלן, עשיתי לכם בזמנו פעילות. עכשיו אני מגיעה עד הבית'. את צריכה לאתר מנועים, אדם שהוא עצמו יעזור לך להגיע אל קהל הקצה".

למעשה, הוא הציע לה 2 אפשרויות, האחת – שהיא תפנה אל הגננות ותקבל מהן רשימה של הורים. בדרך זו היא תפנה ישירות אל ההורים, תציג את עצמה ואת המוצר. השנייה – לפנות אל הגננת כמשווקת, שהיא תשלח הודעה לכל הורי הגן, בה היא מביעה הבנה לתקופה הקשה, לילדים שנכפה עליהם להיות בבתים ללא אירועי תרבות וללא פעילויות. כך היא מפגינה אכפתיות ומנגישה את הפתרון – 'תיאטרון בסלון'. אחר כך יש את קהל הקצה, את עושה רשימה של הורים עם ילדים בגילאים הרלוונטיים ופונה אליהם ישירות עם אותו מסר – 'זו תקופה קשה, אני פה לעזור. אולי זה יעניין אתכם, אולי גם את החברים שלכם'.

לסיכום אמר גל: "את צריכה להגיע לתוכנית עסקית שיווקית, אם את רוצה ש-3 אנשים בשבוע כל שבוע יפנו אלייך להתעניין, את צריכה לחשוב לכמה אנשים את צריכה לפנות באופן אישי, כמה עבודה על בסיס יומי את צריכה לעשות. אפשר לשלוח הודעות פרטיות ברשתות החברתיות וככה בעצם השליטה השיווקית עברה לידייך. לאט־לאט תהיה לך סטטיסטיקה, את תראי לכמה אנשים את צריכה לשלוח הודעות במהלך השבוע כדי שיהיו לך מספר הלקוחות כמו שרצית. את הופכת את המשפך, במקום לחכות שיראו אותך, את גורמת לכך שתהיה לך וודאות".

המאזינה השיבה להצעותיו בהתרגשות: "איזה רעיון! אפילו לא חשבתי לגשת למישהי שאני מכירה כבר. מה היינו עושים בלעדיך אלון?"

 

עריכה: עופרי גליכמן

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
28/08/2020
הישארו מעודכנים