103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
אלון גל

חוק המספרים הגדולים

המאזין הזמין לקוחות להשתתף בוובינר, אבל נתקל בקשיים: "הזמנתי 20 אנשים והגיעו רק חצי מהאנשים" • כיצד אלון גל יצליח לסייע לו?


כשהמספרים לא עומדים בקנה אחד עם הציפיות: בשנים האחרונות יותר ויותר מתחומי החיים מתנהלים בפלטפורמה דיגיטלית, החל מחיפוש מידע, דרך רכישת מוצרים שונים ועד ללמידה. מאז פרצה מגפת הקורונה המגמה צברה תאוצה, ואין זה מפתיע כי רבים תוהים כיצד ניתן לשווק נכון את העסק שלהם באמצעות המרחב הדיגיטלי.

שיווק דיגיטלי הוא תורה שלמה, אך אין ספק כי הוא מהווה את הקרקע הפוריה ביותר לעסקים בעידן הדיגיטלי. המאזין סיפר כי הוא מתקשה לפרסם העסק שלו, ולכן פנה לעזרתו של אלון גל: "אני עוסק בהנחלת ידע בתחום ספציפי שבמסגרתו התחלתי 'סשן וובינרים' (סמינר רשת) עם אנשים מובילים מהתחום הזה ברחבי העולם. בכל שבוע באותה השעה מגיע מומחה אחר, אנשים שעומדים בראשי גופים וארגונים ממשלתיים ברחבי העולם מהענף הספציפי. אני מפרסם בלינקדאין, פייסבוק, ניוזלייטר, לאנשים שיש להם עניין בתחום. לאירוע שהיה היום נרשמו 20 אנשים והגיעו חצי מזה", אמר המאזין וציין כי הוא עושה זאת למטרת הנחלת הידע ולא למטרת רווח.

גל האזין לדבריו ברוב קשב, והסביר: "שיווק והפצה של מסרים היום דרך האינטרנט זה מאוד קשה. הרשת בתקופה האחרונה בעומס מטורף, מסרים לא מגיעים לשום מקום מאף אחד כי יש יותר מדי תוכן, וזה לא משנה באיזה תחום. כולם מחפשים מספרים, הקשב הוא מאוד נמוך. מה הפתרונות? מודל שיווקי. אתה מתאר סיטואציה שאין לך מודל עסקי ברור". הוא הציע למאזין לייצר 'הצעת ערך': "כלומר מוצר משלים בתשלום, לא כדי להרוויח אלא כדי לקדם ולהגדיל את רמת ההשפעה וכמות האנשים. למשל, סדרת 'וובינרים' בעלות מסוימת, אשר בסופה המשתתפים יקבלו את המוצר. כך תוכל לייצר רווח עבור השתתפותם, ואותו תשקיע בקידום הוובינרים הבאים. כדי לקדם ברשת כיום צריך כסף והרבה כסף".

בהמשך, אמר אלון: "אתה תצטרך לעשות עבודה הרבה יותר אקטיבית מלפרסם כדי לעשות את הדבר הזה. יש קבוצות רלוונטיות בפייסבוק, אתה צריך להציע לראשי קבוצה בפייסבוק, לחברה או לארגון בתחום לייצר שותפות. ככה גדלים, עושים שיתופי פעולה".

 

עריכה: עופרי גליכמן

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
30/10/2020
הישארו מעודכנים