אלון גל

מהמציאות הווירטואלית לחיים עצמם

המאזין הוא בעל עסק אינטרנטי מצליח לעיצוב תכשיטים בעיצוב אישי • האם נוכח הצלחתו, כדאי לו לפתוח חנות פיזית למכירת תכשיטיו, או שמדובר בסיכון?


כל בעל עסק נאלץ להתמודד עם הדילמה – האם להקים חנות פיזית, או לפנות דווקא לשוק האינטרנטי ולבנות חנות מקוונת. ההוצאות החודשיות בניהול חנות פיזית גבוהות מאוד, בעוד עלות חנות מקוונת נמוכה בעשרות מונים. כיצד יודעים באיזו אפשרות לבחור? והאם נכון לשלב בין השתיים? בנושא זה עלה לשידור המאזין בתוכניתו של אלון גל, שביקש להתייעץ באשר לקידום העסק שלו.

המאזין סיפר כי בבעלותו עסק לתכשיטים בעיצוב אישי ובקונספט חדשני, "אני מתמקד בחריטות ובצריבות של תמונות לתכשיטים, זה קונספט ישן אבל הכנסתי אותו בצורה חדשנית יותר, עם מגוון צורות ואפשרויות. בדרך כלל עושים תליון, אבל לי יש 14 צורות של תליונים שאפשר לבחור באתר שלי - עיגול, משולש, חמסה, אליפסה ועוד. שולחים לי תמונה, אני עורך אותה ועושה הדמיה, זה מה שמיוחד אצלי בשירות. מדובר למעשה בצריבה של תמונה ממש במכונת לייזר על התכשיט עצמו, כך שהתמונה נהיית התכשיט עצמו, ואני שולח את המוצר באריזה יפה ומיוחדת לבית הלקוח".

הוא ציין כי הוא מקדם עצמו באמצעות 'גוגל', 'פייסבוק' ו'אינסטגרם', "אני עובד באינטרנט, אין לי חנות פיזית ואני רוצה למנף את זה למשהו יותר גדול". אלון גל הקשיב לדבריו של המאזין, ואמר: "אתה מתאר שירות ייחודי ומעניין. הייתי ממליץ ליצור שיתוף פעולה עם חנויות רלוונטיות, וכך תוכל להפוך מקמעונאי לסיטונאי. תוכל לפנות לחנויות תכשיטים שונות, להציע להם לשווק את המוצר והשירות הייחודי שלך. בכל חנות תהיה פינה קטנה בעיצובך, כך שלקוחות שייכנסו יוכלו להתרשם מהעבודה שלך".

כמו כן, הסביר כי לקוחות שייכנסו לחנות עשויים להמליץ לקרוביהם על השירות הייחודי, "בעיניי זה שווה כי אם תהיה לך פינה שלך ב־20 חנויות אז אנשים יתחילו להכיר את המותג, ויראו את המוצרים השונים. גם אם הם לא יקנו, הם ידברו עם חברים וקרובים ויספרו להם על זה". עוד הוסיף, כי: "אתה צריך להסביר לבעל החנות, לתת לו את הכלים לשווק את זה במחירים אחרים. כי זה לא מתבצע אוטומטית כמו שנעשה אונליין, אלא שיש מעצב/ת שזו החנות שלהם, שלוקחים אחריות ועוזרים ללקוח. אתה עושה את ההזמנה בפועל אבל הם מלווים את הלקוחות".

אלון גל הציע לו במקביל ליצור קבוצת ווצאפ, "באופן אקטיבי לצרף אנשים, להעלות את העיצובים המעניינים ולהכין רשימה של 300 אנשים עם תאריכים חשובים בחייהם, כגון: ימי ההולדת, יום נישואים, חתונת זהב וכסף וכו'. חודש לפני התאריך, תשלח הודעה ובה תציע להם את המוצר שלך. תוכל לפנות ולהגיד 'אהלן, אם הסתדרת עם מתנה הכול נהדר, אבל אם לא, בוא תיכנס לאתר שלי ותראה את מגוון האפשרויות המוצעות'. אני לא רואה סיבה שזה לא יעבוד".

           

עריכה: עופרי גליכמן

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
23/07/2021

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


למצולם אין קשר לנאמר
למצולם אין קשר לנאמר  |  צילום: Ingram Images
Paris