מזה שלושה שבועות מפגינים פעילי סביבה במספר גשרים וצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, במטרה להוביל לביטול הסכם שינוע הנפט מאיחוד האמירויות. העסקה תאפשר לחברת הדלקים המאובנים קצא"א לשנע נפט מאיחוד האמירויות לרחבי העולם דרך אשקלון ומפרץ אילת, לדברי המתנגדים, תוך סיכון הסביבה. יו"ר קצא"א ארז כלפון שוחח עם בן כספית וינון מגל והגיב לטענות.
ארז כלפון התייחס לביקורת כלפי קצא"א וההסכם עם איחוד האמירויות, והבהיר בפתח השיחה: "יש לצערי הרב הרבה דיסאינפורמציה. קאצ"א עובדת כ־50 שנה, הפעילות העיקרית שלה הוא פריקה וטעינה של דלק גולמי. זו הפעילות, היסוד ותקנון החברה - לעסוק בדלקים ומוצרי אנרגיה נוספים".
עוד הוסיף, וטען: "באים היום מספר אנשים, שלצערי הרב, משקרים לחלק מהציבור ומתערבים בפעילות של חברה ממשלתית. באים לחברה ממשלתית שמקיימת את הפעילות שלה, לא פעילות חדשה אלא פעילות שמוגדרת בתקנון ומשנים את החוקים – 'אתם יותר לא יכולים לעשות פעילות שהיא ליבת העשייה שלכם'".
באשר לנתונים שהתפרסמו לאחרונה אודות תקלות בצינורות של החברה במהלך השנים האחרונות, אמר: "לא היו 11 תקלות בצינור שלנו בשנים האחרונות. גם אם יש תקלות, אנחנו יודעים לתת מענה וטיפול מיידי. לא סתם אנחנו נקראים חברה מצוינת מבחינת הגנת הסביבה ובטיחות".
בהמשך, התייחס לפרטי ההסכם עם האמירויות, וציין כי "תפקידה של קצא"א לאורך השנים הוא לייצר פעילות עסקית והדיבידנד עובר למדינת ישראל. הכסף לא הולך למשכורת של המנכ"ל אלא לקופת המדינה. המטרה שהדירקטוריון מוריד לחברה היא להרחיב את הפעילות ולמקסם את רווחיה. אני לא רואה בזה פסול. לפי ההסכם, בעוד 5 שנים אולי נגיע ל־70 אוניות", והדגיש: "אנחנו משקיעים עשרות מיליונים בהגנת הסביבה והבטיחות. זו עסקה מצוינת למדינת ישראל".
עריכה: עופרי גליכמן