היא גדלה בבסיס צבאי, הייתה עיתונאית, למדה צילום בלוס אנג'לס כאם חד־הורית - ומצאה את מותה הטרגי על סט צילומי מערבון מירי בשוגג של הכוכב אלק בולדוויין. הלינה האצ'ינס, צלמת הקולנוע, הותירה לא מעט סימני שאלה באוויר ההולווידי הצחיח. חברה ללימודים, הצלם הישראלי אבנר מאייר, סיפר עליה ועל הקושי שחווים העובדות והעובדים על סטי הצילומים האינטנסיביים, מה שאולי הוביל לתוצאה הקשה.
האירוע התרחש בחמישי בלילה, על סט המערבון 'Rust' בניו מקסיקו. בולדוויין, שם מוכר היטב בתעשיית הקולנוע, ירה באקדח שככל הנראה היה טעון, מבלי לדעת. האצ'ינס נפגעה מהירי ומתה. בתצהיר שהוגש על ידי משטרת סנטה פה, נכתב כי האקדח ששימש כאביזר הובא מבחוץ על ידי עוזר הבמאי בסרט.
מאייר, חברה של אלינה, סיפר שפגש אותה עת למדו יחד צילום בלוס אנג'לס. "היא אהבה לצלם סרטים ולטייל בעולם. היא הייתה בחורה מאוד כריזמטית, מאוד חביבה, נחמדה ונעימה. המקום שלמדנו בו הוא בית ספר מאוד קשה ותחרותי והיא הייתה מאוד אהובה על כולם. אין מי שפגש את הלינה ולא אהב אותה".
הצלם הישראלי שיתף כי ללימודים הגיעה אחרי סיפור חיים מרתק, ולא לבד: "כשהגיעה לבית הספר היא הייתה עם ילד קטן. היא גדלה בבסיס צבאי ארקטי, אבא שלה היה גנרל - אני יודע שהיא בילתה שם את הגיל הצעיר. אחרי זה למדה בקייב והייתה עיתונאית. בגיל צעיר עברה לארצות הברית".
הצלם הישראלי שמע על דבר האסון זמן קצר אחרי שקרה, כאשר מידע עליו הגיע בין השאר מחבריו לתעשייה בכל העולם. "זה סרט גדול עבור הלינה, אלק הוא שחקן גדול. האירוע הזה לא הגיוני בשום צורה, לא היה צריך לקרות בשום צורה. יש פה רשלנות פושעת בלתי־נתפסת", אמר לגולן יוכפז ולענת דוידוב ב־103fm, והוסיף: "יש פה פאדיחה בקנה מידה לא סביר".
לדבריו, בעידן שבו אפשר ב'עריכת פוסט' באמצעות מחשבים אחרי הצילום להוסיף כל אפקט באופן מציאותי, אין מקום לכלי נשק על סט הצילומים. "שמים כדורי סרק שאמורים לייצר רעש ועשן בשביל האפקט. אלה דברים שצריכים להפסיק לקרות", אמר, "גם כדורי סרק יכולים לעשות נזק. אני לא יודע מי התעסק בכדורים אבל גם זו לא סיבה. זה פשוט מוות מיותר ומטופש ואסור שזה יקרה".
עוד ציין כי בסביבת העבודה האינטנסיבית הנלווית להפקות הקולנוע האמריקניות, תאונות מסוג זה הן כמעט בלתי־נמנעות: "אנשים עייפים עושים טעויות, ולא רק עם נשקים. יש שם ציוד כבד ואינסוף פוטנציאל לנזקים. אני מקווה שזה יעיר את הבעיות הקשות שקיימות בתעשייה הזו".
עריכה: יניב מורוזובסקי