אתמול (ב') נפתחה ועידת האקלים בגלזגו ו־190 מנהיגים מרחבי העולם הגיעו לדון במשבר שמאיים על עתיד האנושות. על פי נתונים שהתפרסמו, טיסה מזהמת יותר מכל דבר אחר, ולמעשה ענף התעופה תורם משמעותית להתחממות הגלובלית. המומחה לאחריות תאגידית וקיימות, מנכ"ל גוד ויז'ן, עברי ורבין שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm והגיב לדברים.
ורבין התייחס להגעתם של ראשי המעצמות לוועידה החשובה בגלזגו במטוסים, ואמר: "אין חוק נגד טיסות". כמו כן, ציין כי ישנן פליטות פחמן מזהמות ישירות ועקיפות: "שריפת הדלק הסילוני זה חלק קטן מהשרשרת. תחשבו כמה עולה לייצר את הדלק בבתי הזיקוק לפני שנשרף במנוע של המטוס, כמה עולה לבנות את הטרמינל, כמה מלט נשפך שם, כל נושא המזון במטוסים שמאוד לא סביבתי בדרך כלל ונזרק אחר כך. אבל בעולם הגלובלי כשרוצים להגיע מהר, אתה לא יכול לקחת אונייה ולהגיע אחרי שבועיים".
הוא העריך כי לא תחול ירידה משמעותית בטיסות, למרות הרצון לשמור על הסביבה: "כמו שאי אפשר ביום אחד להמעיט מאוד את הדפסת הנייר, יש תהליך שצריך לעבור ולתכנן". עם זאת, הוסיף: "עד 2019 התעופה עלתה משנה לשנה ב־6-5 אחוז. אחר כך, שנתיים קורונה - הייתה ירידה. ראינו שאפשר להסתדר בלי טיסות. זה נצרב לנו בתודעה שזה אפשרי, אני לא חושב שאנשים יפסיקו לטוס אבל אולי יעשו חשיבה שנייה".
לדעתו, "קורה פה משהו, סדרי העדיפויות משתנים".
עריכה: עופרי גליכמן