ציבור הישראלים נוהג לאכול פסטה לפחות פעמיים בשבוע. חלק אוהבים לאכול פסטה ברוטב עגבניות, יש כאלה שמעדיפים שמנת ופטריות, ואחרים שמגדירים עצמם כטיפוסים של פסטו. בפועל, אף אחד לא אוהב לאכול פסטה ולהרגיש פראייר. לכן, התפתחה בשבועות האחרונים מחאה חברתית ברשתות בה רבים מוחים על עליית המחירים האגרסיבית של הפסטות.
באופן מפתיע, יש מי שמרוויח מזעם הצרכנים, ואנחנו מתכוונים כמובן לחברת 'טעמן' שכבר יותר מ־40 שנה שומרת על מעמדה בשוק הקמעונאי, אבל מעולם לא זכתה לימי חסד שכאלה בהם הציבור מצביע ברגליים ונוהר לרכוש את מוצרי הפסטות שלהם.
דרור חיים, המנכ"ל והבעלים של החברה שוחח עם ענת דוידוב, וסיפר על התחושות שהם חווים בתקופה האחרונה. הוא הבהיר כי הם עושים מאמצים כבירים לספק את הסחורה ולעמוד בביקוש המתעורר, ולא שכח לענות לנו על השאלה מאיפה הם מייבאים את הפסטה שלהם, רמז: לא מאיטליה, אבל הטעם? פה אנחנו ניתן לכם להחליט.
"מאז הפרסום יש לחץ גדול מאוד וביקוש רב. אנחנו דואגים לקדם משלוחים שהיו צריכים להגיע לרשתות השיווק", אמר חיים, אנחנו בהחלט מודעים למה שקורה ברשתות החברתיות. קיבלנו את זה די בהפתעה, ואנחנו משתדלים להדביק את הביקוש".
לדבריו, לחברה יש מעל ל־500 מוצרים, ואפשר לפגוש אותם בעיקר ברשתות השיווק המיועדות לציבור החרדי, "בשוק הכללי לא ממש פתחו עבורנו את הדלת. למה? הצרכן הישראלי אוהב מאוד לקנות מותגים, ועד לא מזמן הוא היה נורא מרובע ודאג לקנות רק מותג כזה או אחר. בזמן האחרון הוא כבר הרבה יותר פתוח לנסות חברות אחרות".
אז מאיפה מגיעה הפסטה שלהם? לטענתו, הם מייבאים את הפסטה ממפעל מטורקיה שמייצא פסטה ליותר מ־100 מדינות ברחבי העולם.
אם ביום רגיל חברת 'טעמן' מוכרת כ־1,000 קרטונים בכל יום, אז בימים האחרונים הם מוכרים כ־3,000 קרטונים. "זאת אומרת, שאנחנו מוכרים בממוצע כ־60 אלף יחידות בכל יום. אנחנו הופכים עולמות בכדי לעמוד בלחץ".
לסיום, נשאל מנכ"ל החברה כמה עולה חבילת פסטה שלהם, ואמר: "באופן כללי המחיר של כל חבילה עומד על כ־3.5 שקלים. אין ספק, אנחנו נמצאים בפער משמעותי מול החברות הגדולות, אבל יודעים להרוויח".
עריכה: עדן בן ארי