אודי סגל וענת דוידוב

"שטראוס שתקה שבוע ימים"

לאחר המשבר בחברת שטראוס והבקשה להחזרת המוצרים שנגועים בסלמונלה, הוגשה תביעה ייצוגית נגד החברה • עו"ד האני טנוס, מגיש התביעה, סיפר עליה


שתי תביעות ייצוגיות הוגשו אתמול נגד שטראוס, בעקבות הריקול חסר התקדים שהודיעה עליו. עו"ד האני טנוס, שמגיש תביעה ייצוגית נגד החברה, שוחח על כך עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm.

תחילה הסביר טנוס על כמות האנשים בשמם מוגשת התביעה, שלדבריו, מדובר "בכל מי שרכש את מוצרי שטראוס ואנחנו יודעים שזה מיליונים של אנשים. הסכום בשלב הזה הוא 10 מיליון שהוא סכום נמוך".

איך אתה מגדיר נזק? אם הם פעלו לפי החוקים והפרוטוקול, איפה הבעיה?
"קודם כל המילה - חוקים ופרוטוקול, אין הגדרה לדברים שאתה אומר. מרגע ששטראוס ידעה שיש לה תקלה, היא לא פרסמה את האזהרה לציבור, היא העלימה את זה למשך שבוע בעזרת משרד הבריאות ואז אנשים רכשו את המוצרים האלה".

אם היא הייתה מודיעה מיד?
"המצב היה יותר טוב מבחינתה, אבל היא התמהמה ושתקה ונתנה לזה שבוע ימים".

לטענתו, "ברגע שהם קיבלו אינדיקציה, הם יודעים שכבר יש לה סלמונלה", והוסיף: "התביעה שלנו היא לא על הנזק הרפואי, היא על העובדה שאנחנו טוענים שבתחילת הדרך שהודיעו שיש תקלה, שיש ריקול, הם לא נתנו לאנשים פתרון מה לעשות עם המוצרים שרכשו. החברה שתקה, לא אמרה כלום לצרכנים. משמעות החוק אומרת, ברגע שיצאת בריקול, אתה צריך לתת פתרון לצרכנים - מה הם עושים עם המוצרים שרכשו. רק אחרי שהתביעה הוגשה, הם פתאום התחילו לצאת בפתרונות. למה הם לא אמרו את זה ביום שלישי? למה הם לא אמרו את זה לפני יומיים? אלה השאלות שצריך לשאול".

יש מקום להגיש תביעה גם נגד משרד הבריאות?
"זה גוף רגולטורי שצריך להגיש נגדו הליכים אחרים. מי שעוסק בתחום יודע שמשרד הבריאות הוא כלי בידי החברות הגדולות. משרד הבריאות לא מתפקד על דעת עצמו, הוא נשלט בידי החברות האלה".

לקראת הסיום, התייחס לכמות הכסף שתגיע לציבור, אם התביעה תתקבל. לדבריו יהיה מדובר ב־5 שקלים או 10 שקלים לצרכן.

עריכה: אמיתי דואק

27/04/2022

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


חברת שטראוס
חברת שטראוס  |  צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90
Paris