בעקבות חוק הארנונה וחלוקת התקציב, הערב (ד') צפויה להתקיים הפגנת ענק בבני ברק לקראתה נתלו שלטים עם המילים 'המצור על בני ברק - צעדת זעם נגד עושק כספי ציבור'. בתגובה, ישראל כהן ('קול ברמה') פרסם פוסט זועם, לדבריו 'השפה, המילים, הטרימינולוגיה והרוח שנושבת מהכרזה המחרידה הזאת, מזכירים לי משום מה את אימת היהודים בגטו בגולה מאיומי שכינהם והחשש התמידי מפוגרום. הכה בחרדים והצל את המחאה'. בשיחה עם חיים לוינסון ונועם אדרי ב־103fm, כהן הסביר את דבריו.
"המודעה הזו, הצבע שלה, הגוונים שלה, הטרמינולוגיה, צעדת הזעם, המצור על בני ברק. 'מצור', במודעה זה מצטייר כאילו מישהו בא ורוצה לשים אצבע בעין", טען כהן בפתח השיחה, והודה כי אפשר להבין את הכעס על הציבור החרדי.
עוד הבהיר כי "צריך לחלק בין אנשים שבאמת מושפעים גם מהתקשורת, ושלהם כן צריך לתת הסבר, לבין אנשים מראשי המחאה, אלו שעיצבו את המודעה הזו שהמטרה שלהם זה להכניס קולב בקולב. פעם אחת הם מדברים על ההפיכה המשטרית, פעם אחת התקציבים לחרדים, גפני, סמוטריץ', הם תמיד ימצאו סיפור כדי להפיל את הימין. לא נוח להם שיש פה ברית של חרדים, ציונות דתית, פריפריה, כל אלו שהגיעו ל־64 מנדטים".
"אתמול ישבתי עם חבר כנסת חרדי והוא הראה לי שכל התקציבים האלה שדיברו עכשיו חלק לחינוך העצמאי, חלק לחינוך התורני, בסופו של דבר רובו יגיע גם ללימודי ליבה", אמר, והוסיף: "אני אגיד לך במה כן נכשלנו כציבור חרדי - נכשלנו בזה שלא הצלחנו להסביר לאדם החילוני הממוצע שלימוד תודה קריטי וחשוב לעם ישראל. ממילא יש גם חרדים שמשרתים, הם מתנדבים בזק"א, עזר לציון, לא חסר. אני מסכים שיכול להיות שצריך לעשות משהו מסודר, ושצריך כן פה חשיבה מחדש, אבל צריך לזכור שלא הצעדות האלה יביאו את זה. לא ההסתה".
לדבריו, "בממשלת לפיד בנט הם נעלמו, הם לא היו בכלל. מחר יש צעדת ירושלים הידועה, צועדים אולי קצת ליד הרובע המוסלמי, אז אתה שומע צעקות והם אומרים שזה התגרות בתושבים שם, אצבע בעין לערבים. אבל צעדה בתוך בני ברק זה מסיבה גדולה, זה חובה. זה השמאל".
לסיום, ביקש כהן להדגיש כי "לימוד תורה זה יהיה הדגל. חיי העוני של אותם אלה שלומדים תורה זה לא בא בגלל שהם מסכנים, זה מה שנקרא כמה שפחות, למעט בחומריות ולעשות את הרוחניות העיקר. אני מאמין שיהיו יותר שישתלבו בשוק העבודה, יכול להיות שצריך להתאמץ יותר לסייע להם, אבל תמיד לומדי תורה הם יוצאי המטכ"ל של החברה החרדית".
עריכה: שני רומנו