איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"אנו עתידים להגיע לתזמון מאוד גבוה"

הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן צפוי להיפתח ב־18 באוגוסט • חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, הסביר: "זאת אחת הרכבות הכי בטוחות ומתקדמות שיש בעולם"


הרגע לו כולנו חיכינולאחר שנים ארוכות מאז תחילת הפרויקט, הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן צפוי להיפתח ב־18 באוגוסט. ענת דוידוב דנה על כך ב־103fm עם חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, אשר שיתף בכל הפרטים ובהתרגשותו הגדולה

לדבריו של גליק, "אנחנו שמחים להעמיד לרשות הנוסעים את אחת הרכבות היותר מתקדמות שיש בעולם. גם מהבחינה הבטיחותית, רוב התקלות – זו התנהגות טבעית של רכבת שחיה את הסביבה שלה וחוששת מפני אלמנטים שאינם ידועים, כמו למשל אם דלת החירום נפתחת, הרכבת חושבת שמישהו עומד לקפוץ ולכן היא עוצרת. הרכבת מאוד מאוד משוכללת, שרמת הבטיחות שלה הובטחה על ידי חברות בינלאומיות שסרקו את האלמנטים של הבטיחות".

בהמשך פירט גליק על הקו האדום ושיתף: "מדובר על 24 קילומטר. יהיו גם חיבורים על ידי תחבורה ציבורית. משרד התחבורה בחכמה רבה לא מוריד את התחבורה הציבורית האחרת של האוטובוסים. עד שאנשים יתחילו להתרגל לכלי החדש הזה – תהיה להם את האלטרנטיבה שיש היום".

"נדמה לי שמי שנכנס לתחנות האלו ישר מרגיש בחו"ל"

באשר לזמינות של הקו החדש, מיהר גליק להבטיח כי "אנו עתידים להגיע לתזמון מאוד גבוה. אנו כרגע מסיעים 26 רכבות על פני כל הקו, מתוך כ־36 רכבות שיהיו בצורה מסודרת עם הפעלת הקו. זאת אומרת שעל הקרקע נהיה כל עשר דקות, וכל שש דקות מתחת לקרקע. יש כעשר תחנות תת קרקעיות עצומות שהציבור ייחשף אליהן, נדמה לי שמי שנכנס לתחנות האלו ישר מרגיש בחו"ל. זו חוויה מאוד נעימה".

לטענתו של גליק הרכבת תוכל להכיל כ־250 אלף נוסעים ביוםעל כך הוסיף: "זו כמות עצומה, וזה רק בקו האדום. כשנסיע את כל 36 הרכבות, כשנוסיף את הקווים הירוק והסגול נגיע לסדרי גודל של כ־225 מיליון נוסעים. זה השינוי הדרמטי".

הקו הסגול נמצא בבנייה זה מכבר, גליק שיתף על ההכנות ודיווח: "אנחנו בעבודות מתקדמות של הטיית כל התשתיות. צריך להבין מדוע הקמת רכבת לוקחת יותר זמן מכל כלי תחבורה אחר, משום שאנו משדרגים את כל תשתיות הדרך הנמצאות בסביבת הרכבת. אנחנו בעצם מחליפים מים, חשמל וניקוז. העבודות על הקו הסגל כן התחילו, והוא יפתח בעזרת השם בשנת 2027. זה אוטוטו. והוא יביא אתו סדר גודל של כ־70 מיליון נוסעים. הקו ירוק שנה אחריו, כבר מביא 80 מיליון נוסעים".

לסיום התייחס גליק לנושא התשלום וביקש להרגיע כשאמר: "הכול אותו דבר. הנוסע שעובר צריך לדעת שהוא עובר מכלי לכלי, הוא נמצא באותו מתחם שירות של תחבורה ציבורית. צריך להגיד לציבור שנפעיל ביציאה לדרך הרבה מאוד דיילים ודיילות. למעלה ממאתיים כאלה בשלוש משרות בחודש הראשון, כדי שיעזרו לציבור להבין איך מתנהלים עם הדבר הזה. דבר שני שהציבור מתבקש להבין שזה כלי כבד, גדול, למעלה ממאה טון. צריך לתת לו את המרחב שלו וכמובן לשמור עליו. הוא שלנו, לשמור אותו נקי, זה כלי של הציבור אנחנו רוצים שהוא יישמר עבור הציבור. זה כלי מדהים".

עריכה: עינב אורגד

06/08/2023

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


רכבת ישראל (ארכיון)
רכבת ישראל (ארכיון)  |  צילום: יונתן זינדל/פלאש90
Paris