לצד יוקר המחיה ועליות המחירים התלולות בשלל מוצרי צריכה, בקרוב נראה גם את מחירי הירקות והפירות מזנקים ברשתות השיווק השונות, זאת רגע לפני חגי תשרי הבאים לפתחנו. רמי לוי, הבעלים של 'רמי לוי שיווק השקמה', התייחס לדברים.
בפתח השיחה הדגיש לוי כי המצוקה הקשה היא בסקטור הירקות. "כל הייבוא של הירקות, בגלל החום נשרף הרבה. ההיצע יותר קטן מאשר הביקוש יהיה בעיקר לקראת החג. מה שצריך לעשות לדעתי, גם שר החקלאות וגם שר האוצר צריכים להבין עד אחרי החג להוריד את המכסים. למעשה לא צריך לייבא אם יש בארץ, כרגע בגלל שיש חוסר אם לא יעשו ייבוא המחירים יהיו ממש בשמיים. אם המדינה צריכה לפצות את החקלאים שיפצו אותם".
"לקראת החג יהיה חוסר, ההיצע יהיה הרבה יותר קטן מאשר הביקוש והמחירים יהיו ממש גבוהים", הכריז, והוסיף: "אלו שיש להם כסף זה לא מעניין אותם, אבל לרוב קשה. לקראת החגים צריכים להוריד את המכסים כדי שאנשים יוכלו בחג הזה לגמור את החג בכבוד".
באשר לאפשרות כי רשתות יעלו את המחירים לקראת החגים נוכח מצב המשק, הבהיר: "אנחנו לא מייקרים, לקראת החגים עושים מבצעים, מורידים את המחירים ובאים לקראת הלקוחות שלנו. אנחנו מיטיבים איתם לקראת החג. אצלנו לא כל כך מהר המחירים יעלו אחרי החגים. אנחנו לא כל כך מהר מאשרים, יש גם את הייבוא המקביל. אתמול כבר קיבלנו את החלב השני. אנחנו מייבאים אך ורק שיש חוסר. נייבא כל שבוע באופן סדיר עד אחרי החג, יש חוסר מאוד גדול בחלב".
"אני מחובתי לדאוג לצרכן שלי, וברגע שאין חלב אצלי במדף אני חייב לעשות הכול. הוויכוחים בין שר האוצר למחלבות זו בעיה שלהם, אני צריך לשרת את מי שאני צריך לשרת - אעשה הכול שיהיה לו חלב במחיר הוגן. אצלנו אם ראיתם את המאזנים שלנו, דיווחנו על גידול הכי הרבה מאשר כל המתחרים שלנו", הסביר.
לסיום, כאשר נשאל האם הוא רואה שלקוחות מחושבים יותר מבחינה כלכלית לאור המצב, הודה לוי כי "ברור, אנחנו רואים שלאנשים יש פחות כסף. רוצים לקנות ביותר זול ובאים אלינו. היום אם אנחנו קצת יותר רחוקים הם באים אלינו כדי להמשיך לקנות את מה שהם היו רגילים לפני כן. אם לא יהיה ייבוא עגבנייה יכולה להגיע ל־15 ש"ח לקילו. לכן, צריכים לפתוח את השוק ולהוריד את המכסים. גם איפה שאתה מייבא היום המחיר שם קצת יותר גבוה, כי גם שם יש קצת בעיה, אבל אנחנו רוצים לייבא כדי שלא יהיה חוסר".
עריכה: שני רומנו