רבות דובר על הדאטה, מאגר בלתי נדלה של נתונים בכל תחום אפשרי. אך במה באמת מדובר? בפרק השביעי של 'טכנולוגיה חיובית' בהגשת שירי טסמן, שוחחה שירי עם נועה אלפסי, מנהלת בחטיבת ה־'Data Services' בחברת 'אלעד', ויחד הבינו מהו הדאטה, וכיצד עושים בו שימוש במציאות הקדחתנית שלנו.
"המחלקה מורכבת מאנשי 'Customer Success' ואנליסטים עם חוש עסקי וטכנולוגי מפותח מאוד, ומונה אנליסטים ומפתחי BI שנותנים מעטפת שלמה של תוספות ופתרון תקלות ללקוחות המחלקה", תיארה אלפסי בדבריה. "אנחנו מצטרפים משלב הפרודקשן ומוודאים רציפות תפעולית. בסופו של דבר לראות פרויקט מצליח בעזרת השירותים שלנו אני יודעת שהגענו להצלחה. יש לנו מערכות ניטור ששם אנחנו רואים שהמערכות מתרעננות והכל עובד ברמה הטכנית, אנחנו בתקשורת רציפה איתם, מדריכים ומייעצים להם. כל זה בעצם מביא מעטפת אחת גדולה, אנחנו יודעים שהמוצר והטכנולוגיה טובה, בסופו של דבר אנחנו מחברים את האנשים למערכת".
עוד הוסיפה: "מבחינתנו אנחנו מסתכלים על מערכת היחסים עם הלקוח כשותפות. אנחנו ממש השותפים שלהם לדרך ובתחילת הדרך אנחנו שואלים שאלות קצת שונות כי מאוד חשוב לנו להבין למה אנחנו פה ומה ייחשב כהצלחה ואיזה מדד אנו רוצים לשפר פה. כשאנו מסתכלים על ''customer success' לעומת 'account manager' יש הבדלים, זה לא אותו דבר. קוסטומר סקסס מתמקד בעזרה ללקוחות כדי להפיק את הערך מהמוצר ומאוד חשוב לנו להבין למה אנחנו שם ומה אנו באים לפתור".
"הרבה משתמשים בדאטה, אבל בסופו של דבר ניתן להפיק ממנו יותר", טענה נועה. "תחושות בטן זה חשוב, אבל צריך להאמין בדבר הזה שנקרא נתונים וזה בסופו של דבר אמת ארגונית שאנחנו צריכים. אנחנו באים כדי שתהיה אמת אחת, יש המון חברות שלא יודעים איך לחשב לוגיות עסקיות בסיסיות ואנחנו בעצם באים ופותחים את זה איתם וגורמים להם לחשוב ולעבוד מסודר יותר תהליך העלייה לאוויר הוא מורכב, וזה הזמן שמבחינת הלקוח הוא צריך לחשוב על הצד השני ועולות מורכבויות. משברים קורים מול לקוחות, צריך לדעת לזהות משבר ולדבר אותו, אי אפשר לטאטא אותו, בסופו של דבר כל הצדדים רוצים שזה יצליח. כמו בכל מערכת יחסים צריך להכיר את הצד השני וברגע ששני הצדדים מגוייסים זה תמיד יעבוד".
עריכה: אמיתי דואק ומיכל קדוש