בשנים האחרונות, הפך קמפיין גיוס ההמונים להרבה יותר פופולרי מאשר בעבר. כיצד נראה קמפיין מימון מבפנים, ומהי הדרך הטובה ביותר להגיע אל לבם של אלה המנסים לסייע? בפרק ה־10 בפודקאסט 'כסף אנושי' בהגשת חיים כץ, אילן כץ ומיה זיו־וולף, אירחו את מנדי וולוסוב, האסטרטג של חברת 'צ'רידי', המלווה עמותות באמצעות קמפיינים למימון המונים, וזכו למבט מפנים.
"גיוס המונים הוא הגדרה - להביא הרבה כסף מהמון אנשים", פתח מנדי. "הרבה כסף יכול להיות כסף קטן, כסף גדול, למצוא את עצמנו בקמפיינים של מיליון שקל שמגיעים מ־7,000-10,000 אנשים. התחלנו אותה לפני בערך עשור בארה"ב, היום אנו במצב שיש לנו סניפים כמעט בכל העולם, בארה"ב, אוסטרליה, אירופה ודרום אמריקה, וגם פה בישראל סניף גדול עם למעלה מ־50 עובדים ועדיין בגדילה".
עוד הוסיף: "אם פעם היינו מנסים לגייס כסף, המחשבה הייתה על איך להגיע לתורם הקצה שלי. משוואה קטנה שינתה את כל התמונה - על בסיס זיהוי הלקוח בונים את התכנית באמצעותה יוצאים לפרסום. היום אנו לא מסתכלים על התורם, אלא על האנשים שנוכל להפוך לשגרירים".
בהמשך, הסביר מנדי מהו הקסם של גיוס ההמונים, הבא לידי ביטוי בפעילותו ב'צ'רידי': "מנסים להביא את הקשר האישי. אם אגלול ברשת ואראה פרסום על תרומות, יחס ההמרה יהיה מאוד נמוך. כשמנסים דרך פנייה אישית על ידי אדם שאני מכיר, ההיענות תהיה הרבה יותר גבוהה. ב־2024 עברו אצלנו באתר יותר מ־5 מיליון תרומות. בהגדרות קמפיין יש אפשרות להגדיר הכל או כלום. בתחילת הדרך זה היה יותר נפוץ, אבל היום אנחנו פחות ממליצים על כך וחושבים על יעד ריאלי, וכ־95% עוברים את היעד שלהם".
עריכה: מיכל קדוש