מרכז העניין

כיצד הופכים מרכז מסחרי למצליח? • איתי גנאור, בעלים שותף של חברת 'The Way', שוחח עם בני חליף על מיתוג מתחמים מסחריים • פרק 02


ישנם לא מעט מרכזים מסחריים ברחבי הארץ. כיצד גורמים לקונים להגיע דווקא למרכז ספציפי, ולוותר על האחרים? בפרק השני בפודקאסט 'הסודות מאחורי חלונות הראווה' בהגשת בני חליף, אירח בני את איתי גנאור, בעלים שותף של חברת 'The Way', ושמע כיצד נראית הדרך למיתוג ושיווק המרכזים המסחריים. 

"'The Way' מתעסקת בפיתוח עסקים ומותגים בתחום קמעונאות והאירוח", פתח גנאור. "פיתחנו מעל 550 עסקים מצליחים בישראל ובעולם. אחרי 5 שנים שבהן למדתי אדריכלות, הבנתי מהר מאוד שמה שאני יודע לעשות זה למכור. אנחנו מתעסקים בייצור ועיצוב של מוצר, נקודת מכירה, מותג, מרכז מסחרי, מלון שימכור ללקוח. אנחנו מפתחים רשתות של מסעדות, בתי קפה, מלונות מתחמי הפקת אירועים - נגענו בהרבה תחומים וב־4 השנים האחרונות נשאבנו לתוך עולם הנדל"ן המסחרי ופיתוח של מרכזים מסחריים. אריאל מנהל את כל תחום האסטרטגיה והקריאייטיב. הוא גם מעצב גרפי, והוא אחראי לפיתוח האסטרטגיה העסקית והמותגית. בסוף צריך לייצר שם, שפה של מותג שתספר את הסיפור אליו אנחנו מכוונים". 

עוד הוסיף: "הבידול שלנו מחברות מיתוג אחרות הוא בכך שאנחנו מתעסקים בפיתוח של המוצר ושל המותג במקביל. במדינה כמו ישראל שבה כולם יזמים, אם במקרה יצא לך עסק מצליח וקראת לו 'קופיקס', אתה סופר עד 10 ויש לך מיליון מתחרים, לכן צריך בידול במוצר או בשירות לפני שמתחילים בתהליך. אחר כך צריך לבדוק שזה מחזיק מים, עסקית לעשות תוכנית עסקית זו לא מילה גסה. בודקים את המודל העסקי, מדייקים את קהל היעד, ומתחילים תהליך של אסטרטגיה עסקית ומותגית יחד". 

"אין דבר אחד שיעשה עסק מצליח"

"בישראל 2025 יש עודף גדול מאוד של נדל"ן מסחרי", התייחס איתי לתחום המתחמים המסחריים. "אין מספיק שוכרים שימלאו אותו, אין מספיק עסקים מבודלים שיידעו לייצר בידול למרכז מסחרי. בגלל האבולוציה הכל כך מאתגרת הזו, מגיעים אלינו יזמים עם מתחמים מסחריים, לפעמים תוך כדי הקמה ומבקשים להצליח לעשות כסף. אין דבר אחד שאפשר לטפל בו שיעשה עסק מצליח. צריך את הכל ביחד. זה אומר מיתוג, תכנון, עיצוב, תמהיל, מותג, כלים שיווקיים ופרסום, כדי שהכל ביחד יהיה יוצא דופן. עלינו להבין מה יגרום לאמא להחליט שהיום אחר הצהריים אחרי החוג של הילד, היא תגיע למתחם שלנו כדי לקנות, לאכול פיצה, אפילו ללכת לקופת חולים. התפקיד שלנו הוא להבין מי קהל הרלוונטי לאותה נקודה, להבין מה יביא אותו לכל אחד מסיטואציות הקנייה השונות ולאפיין את חוויית הלקוח". 

בתגובה לדברים, הדגיש בני: "ליזמים שניגשים לבנות מרכז מסחרי, לא מספיק להביא אדריכל או מעצב. הם צריכים לדייק את קהל היעד, לספר לו סיפור מדויק משלו. הם צריכים לתכנן, עד כמה שזה נשמע לא עסקי, מרכזי מפגש חווייתי שמכבד את הלקוח. אם הוא יגדיל את זמן השהיה שלו המרכז גם ישרוד לאורך זמן וגם יתגבר על תחרות קיימת ועתידית כי זה לא מספיק שיש לך מתחם מסחרי במיקום טוב". 

עריכה: אחיה כהן ומיכל קדוש

29/10/2025
הסודות מאחורי חלונות הראווה
הסודות מאחורי חלונות הראווה  |  גרפיקה: חן סעד
Paris