לחם #קלללל

האם לחם קל הוא בהכרח כזה? • ד"ר מאיה רוזמן הפתיעה:"לא צריך להתרשם ממה שכתוב בגדול על האריזה"


השקר של יצרניות המזון נחשף: לחם קל הוא לחם כבד; אז כיצד עובדת השיטה והאם יש דרך לאכול לחם ולשמור על הגזרה? ד"ר מאיה רוזמן עם כל התשובות. 

המאזין אמיר עלה לשידור בתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ב־103fm והודה כי הוא מאוד אוהב לאכול לחמים. "אני מסתובב הרבה בסופר ובכל פעם בוחר לקנות סוג אחר של לחם. אני לא יודע מה טוב לדיאטה שלי ומה יעזור לי להוריד במשקל, אבל בכנות - רוב הלחמים ממש לא טעימים. אני אוהב לחם עשיר ממאפייה עם קצת סוכר". 

"מה שיעזור לך לדיאטה זה לא בהכרח לחם קל", אמרה רוזמן והסבירה שמה שהופך לחם לקל זה בעצם המשקל של הפרוסה. "כדי שלחם יהיה קל, כל פרוסה בו צריכה לשקול 25 גרם. יש לחמים שכתוב עליהם שהם קלים, אבל כל פרוסה שם היא כבדה, דחוסה ושוקלת 60 גרם - וזה ממש לא מתאים לדיאטה. 

"אתה לא צריך להתרשם ממה שכתוב בגדול על האריזה, אלא אם אתה בוחר לחם שיעזור לך להוריד במשקל, חפש לחמים עם פרוסות קלות". מסתבר כי ליצרניות הלחמים יש טריק מתעתע במיוחד: "כדי שהפרוסה תהיה גדולה ותשקול מעט, הרבה פעמים היצרן מוסיף חומרי תפיחה וזה הופך את הלחם להרבה פחות טעים. מרגישים שאוכלים אוויר". 

למזלו של המאזין, הדוקטור התירה לו להמשיך ולקנות לחם במאפייה, וסיפרה: "אני מכינה לחם בבית ושמה - לפי המתכון, כף סוכר אחת לכיכר לחם. אם אני מחלקת את הכיכר לעשרים פרוסות, יוצא מעט סוכר בכל פרוסה וזה ממש לא משנה מבחינה בריאותית. הסוכר - אם כן, הוא לא גורם בשיקול בבחירת הלחם מבחינת הדיאטה. זה בטל בשישים וחסר משמעות.

"יום אחד לא הספקתי להכין לחם אז הלכתי לקנות מהמאפייה הקרובה לחם ממאה אחוז קמח. כשהחזקתי את הלחם, הרגשתי שהוא לא שוקל כלום ושאני מחזיקה אוויר. בבית שקלתי את הפרוסה הכי גדולה והיא שקלה 20 גרם בלבד. לך למאפייה, קנה את הלחם שאתה אוהב ובקש מהם שיפרסו לך אותו דק דק".

     

בהמשך הציג המאזין את התפריט המלא שלו וניסה לברר כמה פרוסות לחם הוא יכול להמשיך לאכול: "בבוקר אני אוכל פרוסה אחת עם גבינה לבנה וסלט, ולפעמים גם יוגורט מתוק עם פירות. בצהריים אני אוכל עוף וחצי צלחת של אורז. בארוחת ביניים אני אוכל עוד יוגורט ובערב סלט עם גבינה לבנה, שוב".  

"אם אתה אוכל פרוסה אחת או שתיים ביום, אתה יכול לאכול איזה לחם שאתה רוצה", הרגיעה רוזמן, "העיקר שיהיה לך טעים. מכל הלב, אני חושבת שכדאי לך לאכול לחם שאתה אוהב. ועדיין - מה שמסוכן אצלך בתפריט זה ארוחת הצהריים עם האורז".

ידעתם שכף אחת של אורז שווה - מבחינת קלוריות, לפרוסת לחם? "בחצי צלחת של אורז יש בערך עשר כפות - שזה כמו עשר פרוסות של לחם קל. אני מציעה לך לאכול חצי מכמות האורז שאכלת עד עכשיו, ובמקום זה להוסיף לארוחה קצת ירקות בתנור, ברוקולי או שעועית ירוקה". 

    

עריכה: מיכל דאבי

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
28/12/2018

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


קל? קליל!
קל? קליל!  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Image
Paris