103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
איריס קול

איך אפשר להשתמש בהסחות דעת כדי לשפר את תזונת הגוף שלנו?

התזונאי ומאמן הכושר מורן טלר הסביר על כך לאיריס קול • וגם הבהיר למה צריך לשים לב במהלך הפעילות הזו


התזונאי ומאמן הכושר מורן טלר הסביר מה היתרונות שיכולות להיות כתוצאה מכך שאנחנו נסיח את הדעת בזמן שאנחנו אוכלים: "יש המון מאכלים שאנחנו לא כל כך אוהבים לאכול, אבל הם דווקא מומלצים, כמו קערת סלט ירקות מאוד גדולה - ואם אנחנו נצפה בטלוויזיה ונאכל את זה, אז אנחנו לא נרגיש כל כך את המעמסה אלא זה יבוא לנו יותר בקלות".   

היתרונות בפעילות זו הם: 

* שדרוג התפריט בקלות על ידי הזנת הגוף במזונות עשירים התורמים רבות לגופנו.

* אלו הנמנעים ממזונות מסוימים יהיו מופתעים לגלות שאכילתם בשילוב פעילות מהנה, משדרת למוח רגש חיובי ובכך מגמישה את תחושת הטעם.

* מצוין עבור אלו החווים קשיים לעלייה במשקל או אלו עם הרגלי תזונה חסרים, להם אמליץ לאכול ארוחות מזינות ובריאות בשילוב של פעילות נעימה.

* רבים מאיתנו שוכחים לשתות כמות מים מספקת, הכלי מצוין גם לצלוח את כמות הנוזלים היומיות המומלצת לחיים בריאים.

עם זאת, שימו לב:

* יצירת הרגל זה עלול ליצור דפוס התנהגות שבו נשתמש גם לארוחות או מזונות טעימים לנו, שאותם רצוי כמובן לאכול סביב השולחן.

* תחימת האכילה בכמות המזון היא חובה, אחרת אנו עלולים לאכול יותר מהמתוכנן.

* להשתדל להימנע משילוב של מזון שכיף לנו לאכול כמו סלט עם קינוח. הרגל זה עלול להכניס את הגוף למצב של אכילה בלתי נשלטת ולהרגל לא בריא. במקרה זה סלט יאכל בעת צפייה בטלוויזיה והקינוח וסביב השולחן.

צעדים ראשונים לבניית ההרגל:

* עושים חושבים - מה אנחנו אוהבים לעשות ומה מאתגר אותנו לאכול והיינו רוצים לשנות?
לדוגמה: הייתי רוצה לאכול כל יום קערת סלט גדולה, אז לתכנן פעילות מראש, כמו, במהלך החדשות אני אוכל סלט גדול בלבד. 

* להסיק מסקנות - במידה ואכלתי רק 20 דקות, ולאחר מכן המשכתי לנשנש, אפשר לבחור פעילות מהנה קצרה יותר שאוכל להפסיק בקלות. לדוגמה לשמוע קטעי רדיו במקום תוכנית שלמה.

25/12/2019
הישארו מעודכנים

"אם נצפה בטלוויזיה ונאכל, אז לא נרגיש את המעמסה"
"אם נצפה בטלוויזיה ונאכל, אז לא נרגיש את המעמסה"  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Image