103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

ד"ר רוזמן: "לא צריך להתנפל על הסופרים"

ירקות קפואים, קטניות, דגנים יבשים וחלבונים • ד"ר מאיה רוזמן המליצה על רשימת קניות לשבועיים של בידוד


במסגרת הפינה 'טוב לדעת', סיפרה ד"ר מאיה רוזמן על פרטים חשובים הקשורים לעולם התזונה שאולי לא ידעתם, והפעם: בצל בהלת הקורונה, המליצה ד"ר רוזמן על רשימת קניות שתוכל לשמש אתכם למהלך שבועיים של בידוד ביתי.

"לתפיסתי, אין צורך להתנפל על הסופר ולמלא את המזווה, אבל בהחלט כדאי להצטייד בדברים הבאים:

ירקות קפואים: 5 שקיות של מגוון ירקות, כמו שעועית ירוקה, כרובית, ברוקולי, גזר גמדי, אפונה עדינה.

ירקות טריים: הירקות שמחזיקים מעמד לאורך זמן הם כרוב, פלפל אדום וגזר. חמישית פלפל אדום וחצי גזר יספקו את הכמות של ויטמין C ו־A שלהם הגוף זקוק, והם דווקא ירקות שמחזיקים מעמד. גם בטטה מחזיקה מעמד, הוסיפו 2 ק"ג בטטה אם ברצונכם לשלב אותה כמנת פחמימה.

פירות: חשוב לזכור שהפירות שמחזיקים מעמד לאורך זמן הם תפוחי עץ ותפוזים. 

קטניות: קטניות כמו שעועית לבנה או אדומה, גרגירי חומוס ועדשים, הן חלבון צמחי שניתן להוסיף לתפריט. אפשר גם בשימורים או בקפואים - הערך התזונתי של הקפואים טוב יותר.

דגנים יבשים: אורז בסמטי מלא, פסטה מלאה או קינואה. שיבולת שועל היא מוצר יבש עם תוקף ארוך מאוד ומומלצת בתקופה כזו, גם מבחינת השפעתה על מצב הרוח - שיבולת שועל מעלה סרוטונין. 

לחמים: אפשר לקנות 2 כיכרות של לחם מלא או קל, או 3 שקיות של 6 לחמניות מלאות קלות לשקית. לחמים ופיתות אפשר, כמובן, להקפיא ולהפשיר במיקרוגל לפני הארוחה, או להוציא מהמקפיא יום לפני הארוחה.

דגני בוקר: קנו חבילת אחת של פייבר-1 או ברנפלקס ללא סוכר, הם דגני הבוקר הבריאים היחידים מכל דגני הבוקר הקיימים, עם חצי מכמות הקלוריות וכמות גדולה של סיבים תזונתיים שתורמים לשובע לזמן ארוך.

מוצרי חלב: לגבינות צהובות ויוגורטים יש תוקף ארוך יותר מלמוצרי חלב אחרים. 

ביצים: לרוב, לביצים יש תוקף של עד חודש. כדאי לרכוש שתי חבילות ביצים.

חלבונים: שניצלים צמחיים קפואים, קציצות עוף או בקר קפואות (עם רכיבים טבעיים), וגם שימורי קטניות. במקרה זה עדיף לחשב לפי יחידה אחת ליום, 14 יחידות של צמחי/עוף.

נשנושים: הנשנושים המומלצים לארוחות ביניים בבידוד הם חטיפי 'בריאות', ארטיקים דיאטטיים, בייגלה, פופקורן, פריכיות קטנות (8 קלוריות ליחידה), ובריאים יותר הם השקדים והאגוזים".

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
13/03/2020
הישארו מעודכנים

"לא צריך להתנפל על הסופרים"
"לא צריך להתנפל על הסופרים"  |  צילום: רעות מתתיהו ארגון/103fm