רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור

תזונת מבחנים

תלמידי תיכון וסטודנטים - שימו לב: האם שוקולד באמת מסייע לריכוז? • הנה כמה טיפים לכבוד תקופת המבחנים • ואל תשכחו: בסוף הכל חולף


103fm אתכם בדרך לבחינה: אחרי שפרופסור רפי קרסו לימד אתכם איך להירגע מחרדת המבחנים, דוקטור מאיה רוזמן עוזרת לכם לשפר את התזונה בשביל שתגיעו אליה הכי חדים ומרוכזים שיש; בלי שליפים! 

מאזינה עלתה לשידור בתוכניתה של דוקטור מאיה רוזמן וביקשה לדעת מהי התזונה המתאימה ביותר עבור נערים הנמצאים בתקופת בגרויות. "חשוב לי שהתזונה תסייע להם להתרכז בחומר הנלמד ותפיג מעט את הלחץ". בהמשך שאלה: "האם שוקולד באמת עוזר לריכוז או שזה סתם מיתוס?"

אם גם אתם מאלה שכהכנה לבחינה מוציאים עט, מרקר וחבילת שוקולד פרה - דעו שזה סתם מיותר. "כשאוכלים שוקולד על קיבה ריקה לגמרי, הוא נספג בגוף מאוד מהר ומקפיץ את רמת הסוכר בדם ובמוח", אמרה רוזמן, והסבירה: "אומנם זה באמת מעיר וקצת עוזר לריכוז - אבל לא כאשר מדובר במבחן שנמשך 3 שעות. ההשפעה של השוקולד היא רגעית ונמשכת בערך שלושים דקות". 

   

ומה בנוגע לתזונה שתעזור להפחית את הלחץ? ובכן, הסכיתו וקראו את ההסבר המלא מפיה של הדוקטור: "הסרוטונין הוא חומר שעולה במוח וגורם לנו לתחושה של רגיעה ומצב רוח טוב. בניגוד למיתוס, שוקולד אינו גורם לעליה בסרוטונין אלא מזרז את הייצור שלו. אם אוכלים מספיק חלבונים, יש בגוף את החומר שמייצר את הסרוטונין, ואז השוקולד בתורו רק מזרז את הייצור. פסטה ופחמימות שנחשבות כמנחמות יכולות גם כן לעשות את העבודה.

"דבר נוסף שיכול לשפר את הזיכרון ולהעלות את רמת הריכוז זה קפה". ובכל זאת - לא תמיד כדאי לשתות קפה לפני בחינה: "לא הייתי ממליצה לילדים שלומדים עד שעה מאוחרת בערב לשתות קפה אחרי השעה 6 בערב, כי אז הם יישנו פחות טוב. השינה הרבה יותר חשובה למניעת לחץ, ועוזרת פעילות המוח ולחשיבה. לכן חשוב לישון טוב".

אז איך תצטיידו היטב לבחינה הבאה שלכם? ד"ר רוזמן המליצה: "אכלו פרוסת שוקולד, שתו כוס קפה וצאו לדרך". ואל תשכחו שמבחן זה בסך הכל מבחן. בהצלחה!

  

עריכה: מיכל דאבי

01/02/2019
הישארו מעודכנים

יש לי עיניים בגב
יש לי עיניים בגב  |  צילום אילוסטרציה: Inrgam Image