ד"ר מאיה רוזמן

חלבון או חלמון - מה יותר בריא?

ד"ר מאיה רוזמן הסבירה: "הלבן של הביצה לא מכיל כולסטרול, אבל החלק הבריא יותר הוא החלק הצהוב"


במסגרת הפינה 'טוב לדעת', ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לחלמון ולחלבון של הביצה, והסבירה מהו החלק היותר בריא:

אמנם הלבן של הביצה אינו מכיל כולסטרול, אינו מכיל שומן ויש בו רק 17 קלוריות, אבל החלק הבריא של הביצה הוא הצהוב של הביצה.

בלבן יש בעיקר מים ומעט חלבונים. בצהוב לעומת זאת, יש יותר חלבונים מאשר בלבן, יש בו ברזל, אבץ שדרוש למערכת החיסון, ויטמין B12. בצהוב יש אפילו כמות גדולה יותר של חלבון מאשר בלבן. לכן, הצהוב הוא הבריא יותר. 

יש אנשים שחוששים מצריכת עודף כולסטרול, אבל כדאי לדעת שלאחרונה יצאו מחקרים רבים על כך שהגוף זקוק לשומן כמקור אנרגיה, כולל שומן רווי כמו הכולסטרול, ואין בעיה באכילת גם 2 ביצים ליום. מי שעדיין חושש, יכול לאכול ביצה שלמה או שתיים, ולהוסיף כמה לבנים שרוצים. זה יוסיף חלבון ולא הרבה קלוריות.

 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
03/01/2020
הישארו מעודכנים

חלבון או חלמון?
חלבון או חלמון?  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Images