בשעה שהסגר השלישי במספר מאיים על שגרת חייהם של תושבי ישראל, בעיריית תל אביב החליטו ללכת על דרך המלך, ולסייע למתגוררים בעיר להפוך את הלימון ללימונדה וליהנות מיתרונות התקופה. איך? בזכות עבודה מאומצת בתחום התחבורה בעיר שמטרתה להפוך את תל אביב לעיר בריאה ובטוחה בעבור הולכי הרגל. ד"ר מאיה רוזמן, ידועה כחובבת צעידות מושבעת, התלהבה מהרעיון המקורי וביקשה לבדוק יחד עם מנהל הפרויקטים ברשות לתנועה, תחבורה וחנייה בעיריית תל אביב-יפו גבריאל טרכטנברג פרטים נוספים על המיזם החדשני.
בפתח הריאיון הסביר טרכטנברג כי מאז החל משבר הקורונה הם הסבו 14 רחובות, והפכו אותם לרחובות בהם תנועת כלי רכב מועטה או אסורה לגמרי. לדבריו, "העיר תל אביב הולכת לעבור מהפכה תחבורתית ב-5 השנים הקרובות, ובסופו של דבר יהיה הרבה יותר מקום להולכי והולכות רגל והעיר תהיה בטוחה יותר ובריאה יותר".
שינוי זה דבר קשה, אבל מבורך. לכן, כששאלה ד"ר רוזמן מה תעשה ביום גשום במידה והיא חוזרת הביתה עם קניות, אבל אין לה יותר חנייה ליד הבית כי הפכו את הרחוב שלה לרחוב עבור הולכי רגל הסביר טרכטנברג כי ישנם מגוון של אמצעי תחבורה שיכולים לעמוד לשירותה, וששיפור התחבורה הציבורית בעיר זה משהו שהם מתמקדים בו היום. "בסוף, בעיר טובה, נגישות של רכב פרטי היא לא מקסימאלית. כלומר, יש נגישות עם רכב כמעט לכל מקום, אבל לא לכל מקום. זאת אומרת שגם היום את לא בהכרח תוכלי למצוא חנייה מתחת לבית. מה גם שבכל הרחובות בהם צמצמנו תחבורה של רכב פרטי סידרנו אזורים מיוחדים לפריקה וטעינה של סחורות".
עוד הוסיף: "לא אנחנו המצאנו את זה. בכל העולם יש מגמה בה שמים את הולך הרגל במרכז, וזו המגמה לפיה נעבוד בשנים הקרובות - הולכי הרגל יהיו במרכז בעוד הרכב הפרטי יהיה האורח". לסיום הזמין טרכטנברג את ד"ר רוזמן לפקוד את מרחבי ההליכה החדשים אותם יצרו ברחבי העיר, ואמר: "לווינסקי ורחוב דניאל הם המרחבים האהובים עליי". אנחנו נעלנו את נעלי הספורט, וכבר מוכנים לצאת לדרך.
עריכה: עדן בן ארי