103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

המזונות שגורמים לכאבי ראש

ד"ר מאיה רוזמן הסבירה: "בקפה, בשוקולד וגם ביין אדום, מלפפונים ובצל נמצא חומר טירמין שגורם למיגרנות אצל חלק מהאנשים"


ככל הנראה כל אדם חווה במהלך חייו כאבי ראש, קלים יותר או קלים פחות, אך לא רבים יודעים מהם הגורמים לכך. האם ניתן למנוע מראש התקפים של כאבי ראש? ואיך התזונה מסייעת לטיפול? על כל אלו ענתה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103fm, והתשובה? מפתיעה.

בתחילת הדברים מנתה ד"ר רוזמן את הגורמים השונים לכאבי ראש: "מזגנים שמייבשים, שינויי לחץ דם, מצבים נפשיים, שינויים הורמונליים, מחלה וכמובן שגם בגלל התזונה". היא ציינה כי אחד הגורמים הידועים ביותר לכאבי ראש הוא "חוסר במים. במיוחד בחורף, לא שותים מספיק בלי לשים לב וזה הדבר הראשון שגורם לכאבי ראש באופן ברור ומיידי. צריך ממש להקפיד לשתות הרבה".

עוד הוסיפה כי ניתן לאבחן באופן עצמי חוסר בנוזלים, "לפי צבע השתן. אם זה צהוב, סימן שלא שותים מספיק. היה לאחרונה מחקר שהרבה שחצי ליטר מים לפני הארוחה עוזר לירידה מהירה יותר במשקל אז הרווח כפול". באשר לשתיית קפה, אמרה: "יש לו 2 השפעות שונות, הראשונה היא שהוא מעלה את לחץ הדם וחוסר קפה יכול לגרום לכאבי ראש. אבל מצד שני בקפה, בשוקולד, ביין אדום, במלפפונים ובבצל, נמצא חומר טירמין שגורם למיגרנות אצל חלק מהאנשים".

ד"ר רוזמן הסבירה כי גם צירופים מסוימים עלולים לגרום לכאבי ראש, "במיוחד כמו קפה וגבינה צהובה באותה ארוחה. יש חומר משמר שמאוד נפוץ בלחמים ובגבינות, E202 שגורם גם לכאבי ראש. יש אנשים, שאם הם יעברו למזונות טבעיים יותר, הבעיה יכולה להיפתר".

גורם נוסף שעשוי להשפיע על כאבי הראש הוא חוסר במגנזיום. "עשו מחקרים בקרב כאלה שסובלים ממיגרנות, בדיקות דם במהלך כאבי הראש והמיגרנות, וראו רמה נמוכה של מגנזיום. נתנו להם מנה של מגנזיום וכאב הראש נעלם. יש מחקר שהראה שנטילת מגנזיום מפחיתה את כאבי הראש. אבל לפני שלוקחי תוספים כדאי לדעת שהוא נמצא במזון – אגוזים, בוטנים, שקדים, קטניות כמו שעועית לבנה, לחם מלא, מוצרי סויה, שומשום, טחינה, וקוואקר".

בהמשך, ד"ר רוזמן המליצה על שיטה לאבחן את סוג כאב הראש וממה הוא נגרם: "לעשות סוג של רישום. עושים טבלה ורושמים בה במשך שבוע באיזה שעה אוכלים, מה אוכלים, באיזה שעה שותים, ומה שותים. בצבע אחר רושמים אם יש כאב ראש. אז, אפשר לגלות את הקשר ואם יש חסר תזונתי ממש בקלות, ואפשר לפתור את זה בלי בעיה ובלי תרופות".

   

עריכה: עופרי גליכמן

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
14/01/2022
הישארו מעודכנים

"צריך להקפיד לשתות הרבה"
"צריך להקפיד לשתות הרבה"  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Image