103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

איפה נשרוף יותר?

ד"ר מאיה רוזמן ניפצה את המיתוס וחשפה כי אכן יש הבדל משמעותי למדי בשריפת הקלוריות בין רביצה על הספה לבין צעידה בחוץ • פינת המיתוס


כמה פעמים שמעתם שעדיף שתצאו להליכה קצרה, של כחצי שעה ביום, ותשרפו יותר קלוריות מאשר אם תראו עוד פרק של סדרה אהובה? ד"ר מאיה רוזמן מנפצת את המיתוס החגיגי וחושפת כי ההבדלים בין הפעולות אכן משמעותיים בהיבט הקלורי. 

לדבריה, "חשבתי על זה הרבה, בדקתי את זה על עצמי ועל המטופלות שלי - כי חצי שעה זה לא קשה בכלל. זה לא מאמץ כל כך גדול, עד שנדמה שלנו שאנו לא שורפים קלוריות בזמן הזה. יש אנשים שאפילו לא צריכים להחליף בגדים לקראת הליכה כזאת, כי הם לא עושים מאמץ מטורף. אולי רק נעלי ספורט וזהו. מפה עולה השאלה - האם עדיף בכלל לשבת מול הטלוויזיה, כי חבל על הזמן?".

המומחית, השיבה לשאלה: "קודם כל חשוב להדגיש כי לפי המחקרים, חצי שעה של הליכה ביום מפרישה בגוף חומרים שמשפרים את מצב הרוח - יותר מתרופות שנוגדות דיכאון. בנוסף לכך, בחצי שעה מופרשים אותם חומרים שמפחיתים את החשק לנשנושים מיותרים ומאזין לנו את רמת ההורמונים בגוף. ההליכה גם תורמת לשיפור זרימת הדם ותפקוד הלב. יתרה מכך, גם אם נראה לנו שאנחנו לא שורפים כל כך הרבה, חשבון פשוט מראה שעל כל 20 ימים, פחות משלושה שבועות, שבהם אנו מוותרים על ההליכה הזאת - אנו מעלים חצי קילו של שומן נקי".

לסיכום, שיתפה ד"ר רוזמן כי "יש לי מטופלת שכבר לא הצליחה לרדת במשקל ולא הבינה מדוע, הרי היא אכלה את אותם דברים בדיוק שאכלה קודם. ובכן, מסתבר שבגלל שחורף וקר - היא לא עשתה את ההליכה היומית שלה. לכן, צריך וכדאי ללכת, גם אם נדמה לכם שזה לא מאמץ גדול - זה כן. וזה חושב, אז אל תוותרו".

עריכה: דוד זבולוני 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
18/03/2022
הישארו מעודכנים