103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

עלייה לשם עלייה?

משתתפת בקורס הדיאטה של ד"ר מאיה רוזמן החלה להקפיד על תפריט מסודר ולעשות ספורט • מדוע בכל זאת עלתה במשקל? • פינת המיתוס


אחת מהמשתתפות בקורס הדיאטה של ד"ר מאיה רוזמן, סיפרה לה כי החלה לעשות פעילות גופנית באופן קבוע. באופן מפתיע למדי, גילתה כי עלתה במשקל, ליתר דיוק חצי קילו בשבועיים, זאת למרות שהקפידה על תפריט מסודר ומאוזן. 

כחלק מפינת המיתוס, הסבירה רוזמן את התופעה המשונה: "בניגוד לצעידה, אם עושים ספורט כוח זה תורם לבניית שרירים במקומות שונים בגוף. תוספת השרירים בגוף מעלה מעט במשקל הגוף. שימו לב: צריך לעבוד קשה מאוד כדי לבנות כמה מאות גרמים של שרירים. בקרב גברים עקב הורמון הטסטוסטרון שמזרז בניית שרירים, תוספת מסת השריר גבוהה יותר ומהירה יותר מאשר בנשים. השרירים הם אלו ששורפים לנו את רוב האנרגיה בגוף, ככל שיש יותר מהם - כך שורפים יותר קלוריות במשך היום, גם בשעות בהן יושבים ולא זזים". 

"תוספת של כחצי קילו שרירים תעזור לשריפת שומנים מוגברת ולירידה מהירה יותר במשקל, אבל זה יהיה מורגש אחרי חודשיים שלושה ולא באופן מיידי", הדגישה. "העלייה במשקל נעצרת ברגע שהאימון נשאר על אותה דרגת קושי ואותם משקלים. זה לא כל הזמן גורם לעליה במשקל כמובן, רק במקרים בהם רוצים "פיתוח גוף", הגדלת מסת שריר והוספת משקלים באימונים. כך ממשיכים לעלות".

בסיום, הדגישה ד"ר רוזמן כי אסור להתייאש, חרף העלייה הרגעית: "מהי המסקנה? אם הירידה במשקל נתקעת בשבועיים בהם מתחילים לעשות אימוני כוח, ייתכן שהסיבה לכך היא בניית שריר. אבל בשום אופן לא כדאי להתייאש מעובדה זו ולהמשיך בתפריט בצורה מדויקת, כי בהמשך התהליך זה משתלם! תוספת מסת השריר לגוף עוזרת בשריפת קלוריות יומית בצורה משמעותית וכדאית". 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
05/08/2022
הישארו מעודכנים

מה לעשות?
מה לעשות?  |  צילום: Ingram Images