ד"ר מאיה רוזמן מנפצת ב-103fm את הסטיגמה על שוקולד מריר, מציינת מהי השעה הנכונה ביום לאכול שוקולד ומסבירה איך לשלב את כל הטוב הזה בתפריט בריא ובזמן דיאטה.
הרבה אנשים רואים את המילה “מריר” ומיד מניחים שזה מוצר בריא יותר, אבל זה לא תמיד נכון. בחלק גדול מהשוקולדים המרירים הסוכר מופיע ראשון ברשימת הרכיבים.
האם מומלץ לפתוח את היום עם שוקולד? מתוק על קיבה ריקה, במיוחד אם הוא בפני עצמו ולא חלק מארוחה, פחות משביע ועלול לגרום לרעב מוקדם יותר. אצל חלק מהאנשים זה גם מגביר את החשק לעוד מתוק בהמשך.
אחר הצוהריים זו בעיני השעה הכי טובה. זו השעה שבה רבים מרגישים ירידה טבעית באנרגיה, וטיפונת סוכר (למשל בשוקולד) יכול להקפיץ אנרגיה ולעורר. קפה עם משהו קטן ומתוק יכול להשתלב מצוין.
מה קורה כשאוכלים מתוק לאחר ארוחת הצוהריים? כשמערכת העיכול עדיין עסוקה בעיכול של ארוחת הצוהריים, המתוק אינו נאכל על קיבה ריקה, ולכן הסוכר בדרך כלל נספג בצורה מתונה יותר.
האם כדאי להתפתות בלילה? בזהירות – במיוחד אם יש נטייה לסוכרת או טרום־סוכרת. אם בכל זאת מתחשק משהו מתוק, עדיף לשלב עם חופן שקדים או אגוזים, למתן את העלייה של הסוכר בדם.
הקקאו עצמו עשיר בפוליפנולים, במיוחד פלבנולים, שהם נוגדי חמצון שנקשרו במחקרים להשפעה מיטיבה על כלי הדם, לחץ הדם ותהליכי דלקת בגוף. לכן היתרון הבריאותי של שוקולד מגיע בעיקר מהקקאו, ולא מהסוכר או מהשומן שבו. ככל שאחוז הקקאו גבוה יותר והשוקולד פחות עתיר סוכר, כך יש יותר סיכוי ליהנות מהרכיבים האלו בכמות משמעותית.
אין שום סיבה להוציא שוקולד לגמרי מהתפריט, גם אם נמצאים בתהליך ירידה במשקל. להפך, לפעמים שילוב מתוכנן של משהו מתוק עוזר להתמיד לאורך זמן. שורה של שוקולד, תלוי בגודל הטבלה והקוביות, בדרך כלל 2 עד 4 קוביות, יכולה בהחלט להיחשב כנשנוש ביניים. פשוט כדאי למדוד את הכמות מראש ולא לאכול ישר מהחפיסה, כי שם הרבה יותר קל “לגלוש” בלי לשים לב.