103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור

ד"ר שקשוקה

היא מככבת בבתי קפה כארוחת בוקר ישראלית אולטימטיבית, אבל אולי עדיף להכין אותה דווקא בבית? • פינת המיתוסים


אם אתם מוצאים את עצמכם פוקדים בתי קפה ומסעדות, אתם בוודאי יודעים שאחת המנות שמככבות בתפריט היא מנת השקשוקה. כמה ורסיות יש לה; שקשוקה עם תרד, שקשוקה עם פלפלים, שקשוקת גבינות, וכמובן שהגרסה הפופולרית שלה היא שקשוקה עגבניות. החיך הישראלי מצא את השקשוקה כמנה מנצחת, ויש שמעדיפים אותה על פני מנת פסטה או כריך בטענה שהיא יותר דיאטטית, אבל האם כך הדבר? ד"ר מאיה רוזמן ניפצה את המיצוס, וגילתה לנו איך נצליח גם לאכול מנת שקשוקה מנחמת, וגם לשמור על המשקל. 

"הביצים בשקשוקה מכילות את החלבון הכי איכותי מכל המאכלים", אמרה ד"ר רוזמן "יותר מבשר, דגים ואפילו חלב. מבחינתי זהו החלבון שהכי מתאים לבניית הגוף, השרירים, השיער וכן, גם מערכת החיסון שלנו. חשוב לזכור שבביצה קשה אחת יש רק 80 קלוריות, ואילו בחביתה מטוגנת עם ביצה אחת יש כ־150 קלוריות, בגלל השמן שנספג", ציינה ד"ר רוזמן.

בהמשך התייחסה להבדל בין שקשוקה ביתית לכזו שאפשר למצוא במסעדה או בבית קפה, ואמרה: "שקשוקה ביתית שמכילה 2 ביצים, 2 כפיות שמן ועגבניות או רסק כבר תכיל כ־350 קלוריות. באומלט משתי ביצים כפי שמוגש בבתי קפה יש כ־400 קלוריות, ואילו במנה של שקשוקה בבית קפה עם הלחם בצד יש כ־700 קלוריות, בערך ממש כמו מנת פלאפל". את המסקנה אתם מבינים לבד - ככל הנראה שהדרך לשמור על המשקל, היא להינות משקשוקה ביתית עם שמן במינון נכון, ובלי תוספת לחם. 

 

17/01/2020
הישארו מעודכנים

שקשוקה
שקשוקה  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Image